لوستر هایی شیک و زیبا برای آشپزخانه شما

۱۲ تیرماه ۱۳،

 گاهی آدم نمی داند برای آشپزخانه چه نوع لوستری باید انتخاب کند تا هم به فضای آشپزخانه بیاید و هم نور لازم را به همه قسمت ها برساند. یکی از ایده های خوب، لوستری های آویز است. این آویزها اصولا به صورت مجموعه های دو یا سه تایی یا بیشتر استفاده می شوند تا نمای زیباتر و نور بیشتر داشته باشند.

آویز استیل ضدزنگ

لوسترهای آویز در شکل و طرح و رنگ های مختلف در بازار وجود دارند تا شما به راحتی نمونه مناسب خانه خود را پیدا کنید. برای آشپزخانه ای که جزیره آن در وسط قرار دارد و بیشتر وسایل به رنگ و جنس استیل می باشند، بهتر است از سه آویز استیل ضدزنگ در بالای جزیره استفاده کنید. به این ترتیب، زیبایی مدرن به فضا می بخشید.


دوقلوهای آویزان

در این آشپزخانه، دو آویز یک شکل و همسان را می بینید که در بالای جزیره نصب شده اند. این جایگاه لوسترها، به روشن شدن فضای غذاخوری نیز کمک می کند. طرح این آویزها منحصربه فرد و رنگشان با فضای کلی آشپزخانه متضاد است. همین کنتراست سبب نمای بهتر آنها شده است.


آویزهای افاده‌ای

طرح این آویزها به گونه ای است گه گویا برای دیگر اجزای آشپزخانه قیافه گرفته اند و با افاده رفتار می کنند. یک جفت از این افاده‌ای های زیبا را می توان در بالای کانتر آشپزخانه که میز صبحانه‌خوری هم به حساب می آید، نصب کرد. اگر کابینت ها تیره می باشند، ترجیحا لوستر روشن انتخاب کنید تا تضاد ایجاد شده، سبب بهتر دیده شدن آنها بشود.


آویزهای براق

با آویزان کردن یک جفت لوستر آویز براق در بالای کانتر یا جزیره آشپزخانه، سبب درخشش بیشتر اتاق بشوید. به طور مثال، آویزهایی که بدنه طلایی براق دارند در مقابل کابینت های رنگی آشپزخانه چشم انداز جالبی درست می کنند.


آویزهای سنتی

این آشپزخانه طراحی کلاسیک اما وسایل مدرن دارد. در واقع تلفیقی است از سنت و مدرنیته! کفپوش چوبی، کابینت های سفید با کانتر سنگی همه این ترکیب سبک‌ها را به خوبی نشان می دهند. اما برای تکمیل این تلفیق، می توانید سه عدد  لوستر تک آویز کلاسیک با حاشیه های طلایی و حباب سفید در بالای کانتر نصب کنید.


آویزهایِ سقف های بلند

سقف های بلند خانه را می توان با تیرچه های چوبی بسیار شیک تزئین کرد. برای نصب لوستر نیز می توان از همین تیرچه ها کمک گرفت. به این ترتیب که، لوسترهای تک آویز را در بالای جزیره از این تیرچه ها آویزان کنیم. کابل بلند این آویزها سبب زیبایی بیشتر لوسترها می شوند. در اینجا باید به طرح آویزها نیز توجه داشته باشید که کاملا مناسب فضا باشد.


آویز سه شاخه

لوسترهای آویز فقط تک شاخه نیستند. آنها را می توانید در مجموعه های سه تایی و پنج تایی هم پیدا کنید. یکی از بهترین استفاده از آویزهای سه شاخه که هر سه در یک ردیف و هم قد می باشند، بالای کانتر آشپزخانه است. آویز با حباب سفید و بدنه طلایی بهترین انتخاب برای آشپزخانه سفید و طلایی است.


لوستر مدرن و شیک

این آشپزخانه بسیار شیک و مدرن، سیستم نورپردازی شیک و مدرن هم می خواهد. همان طور که در عکس می بینید، در این آشپزخانه از دو لوستر کاملا منحصربه فرد با سیم های بلند و جالب که درست تا فاصله یک متری بالای کانتر آویزان شده، استفاده شده است.


آویزهای دیسک‌مانند

در بالای سینک و کانتر آشپزخانه می‌توانید از دو یا سه لوستر تک‌آویز دیسک‌مانند استفاده کنید که علاوه بر طرحی نو، نور خوبی هم دارند.


لوسترهای درخشان

برای تزئین آشپزخانه های کوچک باید سعی کنید از وسایل موجود نهایت استفاده را ببرید. به این معنی که شاید نتوانید جزیره بزرگ و خاصی در وسط اتاق درست کنید، اما می توانید به طور مثال با لوسترهای بزرگ و جالب، نگاه بیننده را به آشپزخانه جلب کنید. هر چه این لوسترها درخشان تر باشند، جلوه بیشتری هم دارند.


آویزهای رنگی

عموما برای آشپزخانه از لوسترهای رنگی استفاده می کنند. این لوسترها برای همه طراحی ها مناسب نیست. اما در آشپزخانه ای که بسیار ساده و خودمانی است، می توانید از تک آویزهای رنگی استفاده کنید. یا به طور مثال، به آشپزخانه هایی که به واسطه دکور استیل سرد به نظر می رسند را می توان با یک رنگ گرم همچون زرد، جان دوباره بخشید.


آویزهای نابجا

لوسترهای کریستال و براق به هیچ وجه برای آشپزخانه مناسب و مرسوم نیستند. اما چه اشکالی دارد، دو لوستر برنزی با کریستال های براق بخرید و در بالای جزیره آشپزخانه نصب کنید. البته ترجیحا آنها را همان بالا و نزدیک سقف نگه دارید که بسیار حس شلوغی به فضا ندهند. این لوسترها شاید نابجا به نظر برسند اما نور بسیاری دارند.


لوسترهای متضاد

می توانید به لوستر آویزهای بالا کانتر یا جزیره، یک بخش تازه که از نظر طرح و شکل با تک‌آویزها هیچ ارتباطی ندارند نیز اضافه کنید. با این کار، علاوه بر ایده پردازی، سبب افزایش منابع نوری آشپزخانه هم می شوید. به طور مثال، سیم آویزها را به طور مارپیچ ادامه دهید و در دایره انتهایی چراغ های پروژکتور مانند نصب کنید.


آویزهای فانوسی

آویزهای فانوسی، به ویژه اگر بدنه مشکی داشته باشند با طرح چوبی کف آشپزخانه و جزیره آن به خوبی جفت می شوند. در بالای سینک هم می توانید لوستر متفاوتی نصب کنید تا تضاد جالبی در فضا ایجاد کند.


آویزهای فلزی

آویزهای فلزی در بالای جزیره، بازتاب دهنده همه وسایل آشپزخانه می باشند و حس جالبی به بیننده منتقل می کنند. این نوع لوسترها برای خانه های ویلایی، کلبه یا روستایی مناسب است که می خواهند دکور مدرن و متفاوتی داشته باشند.


آویز شیشه ای و رنگی

وسایل دکوری شیشه ای که رنگی می باشند را می توان در فروشگاه های صنایع دستی به وفور پیدا کرد. اگر این سبک و طرح مورد پسند و علاقه شما است، می توانید آویزهای آشپزخانه خود را نیز از آنها انتخاب کند. به طور مثال طرح شمعدانی برعکس با رنگ آبی درباری در بالای جزیره آشپزخانه ای که سفید و توسی است، بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد. می توانید آن را با یک تک آویز دیسک‌مانند به همان رنگ در بالای سینک، جفت و هنرنمایی خود را تکمیل کنید.


آویز بشکه‌ای

در آشپزخانه های کوچک، می توانید بالای ناهارخوری یا جزیره، یک آویز بشکه ای بزرگ و بالای کانتر کابینت ها و سینک را نیز با آویزهای کوچک و ساده نصب کنید. این ترکیب سبب نور بیشتر می گردد.


تزئین سقف

سقف های صندوقی که با تیرهای چوبی ساخته و تزئین شده اند، یکی از زیباترین سقف ها به شمار می روند. اگر آشپزخانه شما چنین سقفی دارد بهتر است با لوستر و لامپ، نگاه بیننده را به زیبایی آن جلب کنید. برای این منظور، از تک آویزهای فلزی تیره استفاده کنید با با سقف تضاد داشته باشد.


آویزهای حصیری

دو لوستر آویز بسیار بزرگ در بالای جزیره سبب نورانی شدن فضای اطراف می شوند. برای تنوع می توانید این لوسترها را از نوع حصیری انتخاب کنید. مخصوصا اگر کفپوش و کابینت های  آشپزخانه چوبی می باشند، آویزها حصیری بهترین انتخاب به شمار می روند.


آویز شیشه ای

ساده و مینیمال بودن هم زیبایی خاص خود را دارد. برای بالای کانتر یا جزیره لازم نیست از طرح و شکل و جنس خاصی برای لوستر استفاده کنید. کافی است سه تک آویز با حباب های شیشه ای و با سیم های بلند در بالای جزیره نصب کنید.


لوسترهای فنجانی و ظریف

لوسترهای فنجانی برای آشپزخانه کمی عجیب می باشند اما در عین نوردهی خوب، زیبا نیز می باشند و با دکور استیل آشپزخانه جفت می شوند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.