« لوسی » رکورد فیلمهای فرانسوی در جهان را شکست

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

697768

فیلم «لوسی» ساخته لوک بسون کارگردان مشهور فرانسوی، با بازی اسکارلت جوهانسون و مورگان فریمن در باکس آفیس فیلم‌های فرانسوی جهان رکوردشکن شد.

به گزارش سرویس هنری ممتاز نیوز به نقل از مهر ، فیلم «لوسی» با کشاندن ۵۲٫۱ میلیون نفر به سینماها، رکورد فیلم‌های فرانسوی دیده شده در سراسر جهان را شکست.

این فیلم که موفق شده بیش از ۵۰ میلیون بلیت بفروشد، به عنوان پرفروش ترین فیلم فرانسوی در مرزهای خارج از فرانسه در ۲۰ سال اخیر شناخته شد.

رکورد قبلی توسط «ربوده شده ۲» گذاشته شد که فیلم ماجرایی به کارگردانی اولیور ماگاتون با بازی ویلیان نسون بود و از بازیگران آمریکایی و بریتانیایی بهره برد و باز از محصولات کمپانی لوک بسون بود.

اگر شمار تماشاگران فرانسوی این فیلم نیز به آن افزوده شود باید گفت این فیلم تاکنون ۵۷٫۳ میلیون بلیت فروخته است.

این فیلم تنها در چین موفق شد در ۱۰ روز اول اکرانش بیش از ۶ میلیون نفر را به سینماها بکشاند. در آمریکا نیز بیش از ۱۵ میلیون نفر برای تماشای آن راهی سینماها شدند.

«لوسی» در ماه جولای (تیر) اکران شد و داستان زن جوانی را تصویر می کند که با بازی اسکارلت جوهانسون از توانایی های ذهنی و بدنی ویژه‌ای برخودار است. تله پاتی، سفر ذهنی و زمانی از جمله توانایی های اوست که برای او این امکان را فراهم می کند تا دست به کارهای متفاوتی بزند. مورگان فریمن هم در نقش پروفسوری بازی می کند که با علم خود به او کمک می‌کند.  

«لوسی» پرفروش ترین فیلمی بود که امسال حول شخصیت یک زن ساخته شد. فیلمنامه این فیلم را نیز خود لوک بسون کارگردان مشهور فرانسوی نوشته است. 

اخبار جهان
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.