لومیا ۱۰۰۰ نوکیا / تبلت نوکیا با چه سیستم عاملی ساخته می گردد؟

۱۹ام بهمن ،

گوشی نسل بعدی نوکیا که گفته می گردد ۴۱ مگاپیکسلی و مبتنی بر ویندوز فون است تحت نام لومیا ۱۰۰۰ راهی بازار خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پیشتر کارشناسان گفته بودند گوشی هوشمند EOS نوکیا که ۴۱ مگاپیکسل است که در کنفرانس موبایل بارسلونا به نمایش گذاشته خواهد شد.
گوشی پیور ویو ۸۰۸ آخرین گوشی هوشمند نوکیا مبتنی بر سیستم عامل سیمبیان بود که نوکیا اعلام کرد نسل بعدی گوشی های خود را با ویندوز فون عرضه خواهد کرد.
گوشی مذکور ۴۱ مگاپیکسلی بود که بدلیل سیستم عامل سیمبیان بسیار مورد استقبال قرار نگرفت و نوکیا می خواهد با قرار دادن ویژگی های سخت افزاری این گوشی روی نسل بعدی مبتنی بر ویندوز، همگان را شگفت زده کند.
کارشناسان می گویند قبلا نام نوکیای بعدی EOS گذاشته شده بود و حالا مدیران نوکیا آنرا به لومیا ۱۰۰۰ تغییر نام داده و قرار است در کنفرانس موبایل در اسپانیا در ۲۵ فوریه آنرا نمایش دهند.
نوکیا برای جبران ضررهای خود در بازار موبایل دست به تغییر استراتژی زده است و بسیاری کارشناسان حتی حرکت نوکیا به سوی ویندوز را نیز اشتباه دانسته و معتقدند نوکیا اگر با آندروید قرارداد ببندد زنده خواهد بود وگرنه ورشکست می گردد.
به نوشته زد دی نت نوکیا برای زنده ماندن باید در بازار تبلت وارد شده و خود را نشان دهد و برای این کار لزومی ندارد تا دوباره با مایکروسافت قرارداد ببندد.
همین سوال برای بلک بری نیز مطرح می گردد. هر دو یک مشکل دارند و برای رفع مشکل خط تولید خود را باید reset کنند.
استفان الوپ مدیر اجرایی نوکیا اخیرا در مورد تبلت سخن گفته است و این شانس را دارد تا دست به انتخاب مناسب برای تبلت آینده خود بزند. روابط نوکیا و گوگل را باید در نظر داشت و اینکه این دو می توانند بر سر استفاده از اندرویدی که متعلق به گوگل است به توافق برسند؟
نکته دیگر که نباید از آن غافل باشیم اینکه تبلت های مبتنی بر ویندوز (سرفیس) هنوز خوب جواب نداده اند. به طور مثال اغلب کاربران سرفیس آر تی  از آن راضی نیستند و هنوز در مورد سرفیس پرو زود است قضاوت کنیم.
بهر حال نوکیا منتظر می ماند تا این نکته نیز روشن شده تا تصمیم صحیح را در مورد ساخت تبلت تازه خود بگیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.