لومیا ۶۲۰ نوکیا رسما معرفی شد

۱۸م آذر ،

امروز نوکیا در وب سایت رسمی خود تلفن لومیا ۶۲۰ نوکیا را معرفی کرد، سومین تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوز فون۸  این شرکت که قرار است در ابتدای سال ۲۰۲۴ و با قیمت مناسب ۲۴۹ دلار وارد بازار جهانی شود. این تلفن مجهز به پردازنده ۲ هسته‌ای S4، دوربین ۵ مگاپیکسل و صفحه نمایش ۳٫۸ اینچی است.

 

Nokia.LoMiA

 

 

نوکیا در کنار دو تلفن پرچم‍دار لومیا ۹۲۰ و لومیا ۸۲۰ یک تلفن ارزان قیمت دیگر را نیز که مبتنی بر ویندوز فون ۸ است، وارد بازار می‌کند.


نوکیا اعلام کرده که در ساخت بدنه لومیا ۶۲۰ از تکنیک جدیدی به نام Dual-Shot بهره برده که در این تکنیک دو لایه مختلف از پلی‌کربنات برروی یکدیگر قرار می‌گیرند.


لایه زیری اساس بدنه است و ضخامت بیشتری دارد و لایه دوم نیز بصورت نیمه شفاف رنگی است. به این ترتیب عمق رنگ بیشتر شده و جلوه خاصی در بدنه تلفن ایجاد می‌شود. نوکیا از این روش برای ترکیب رنگ‌ها نیز بهره می‌برد به عنوان مثال در دو لایه، رنگ زرد را با آبی ترکیب کرده تا رنگ سبز خار‌ق‌العاده‌ای شکل گیرد.


لومیا ۶۲۰ دارای نمایشگر ۳٫۸ اینچ از نوع LCD TFT با رزولوشن WVGA یا ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است. نمایشگر این تلفن نیز از فناوری ClearBlack اختصاصی نوکیا بهره می‌برد و باعث ایجاد رنگ مشکی عمیق و تصاویر واضح در محیط‌های پرنور می‌گردد.

 

از دیگر مشخصات فنی لومیا ۶۲۰ می‌توان به ۵۱۲ مگابایت حافظه رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی، درگاه microSD برای افزایش میزان حافظه تا ۶۴ گیگابایت، دوربین ۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن ۷۲۰p با ۳۰ فریم در ثانیه، بلوتوث، NFC، Wi-FI، A-GPS اشاره کرد.


لومیا ۶۲۰ حدود ۱۲۷ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۱۵٫۴ در ۶۱٫۱ در ۱۱٫۰۲ میلی‌متر است.

لومیا ۶۲۰ مجهز به پردازنده ۲ هسته‌ای ۱ گیگاهرتزی Snapdragon S4 بوده و قرار است با قیمت ۲۴۹ دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ است.


منبع: زومیت

تکنولوژی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.