لوکوموتیو صنعت خودرو بنزین ندارد

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان :

لوکوموتیو صنعت خودرو بنزین ندارد

عصر خودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان شرایط و ملزومات توقف روند کاهش تولید خودرو و جبران آن در سال جاری را تشریح کرد.

به نقل از ایسنا محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: در حال حاضر صنعت خودرو ایران به منزله لوکوموتیوی است که آماده حرکت بوده و سرنشینان آن نیز حاضرند؛ با این حال به دلیل عدم وجود بنزین حرکت آن با تاخیر مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نقدینگی موتور محرکه صنعت قطعه و خودرو کشور است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هفته گذشته پرداخت نیمی از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صنعت خودرو به تصویب شورای پول و اعتبار رسید که اگرچه برای حل مشکلات این صنعت کافی نیست، اما پرداخت سریع آن به منزله تامین سوخت برای آغاز حرکت لوکوموتیو صنعت خودرو خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: متاسفانه با وجود تصویب تسهیلات هزار میلیارد تومانی در هفته گذشته باز هم هنوز خبری از پرداخت آن نیست که امیدواریم هر چه زودتر در زمینه پرداخت آن اقدام شود.

نجفی‌منش افزود: در حال حاضر مطالبات قطعه‌سازان از ایران خودرو به حدود پنج ماه و از سایپا نیز به حدود هشت ماه رسیده است که با توجه به این موضوع به دلیل کمبود نقدینگی، تولید قطعه تاکنون به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در صورت تحقق سه شرط ، روند کاهش تولید خودرو به سرعت متوقف می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید تسهیلات مصوب به سرعت پرداخت شده و نرخ ارز نیز برای مدت طولانی در یک رقم تثبیت شود؛ ضمن آنکه حداقل به‌طور موقت بخشنامه معاون اول رییس‌جمهوری در خصوص ممنوعیت ارائه خدمات به واحدهای دارای تسهیلات معوقه بانکی، مسکوت شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد:‌ در صورت تحقق نیافتن این ملزومات باید گفت که روند کاهش تولید قطعه و به موازات آن خودرو ادامه یافته و به سرعت به شرایط بدون بازگشت نزدیک خواهیم شد.

یکشنبه ۲۲ مرداد   ۹:۱۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.