لوک اویل از حضور در میادین نفتی جنوب عراق انصراف داد

۵ م دیماه ،

lukoil.jpg

شرکت لوک‌اویل به عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ نفت در روسیه، به سبب خطرات بسیار از توسعه میدان نفتی قرنه غربی-۱ در عراق انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت لوک‌اویل در میان شرکت‌های نفتی خارجی بیشترین سهم ذخایر نفتی عراق را در اختیار دارد و در حال حاضر در پروژه‌ میدان قرنه غربی-۲ فعالیت می‌کند.

آندری کوژایف رییس فعالیت‌های برون مرزی لوک‌اویل گفت: ما تمام خطرات را بررسی کردیم و این تصمیم را گرفتیم زیرا ما یک پروژه جهانی نظیر قرنه غربی-۲ را بدون شریک دنبال می‌کنیم و اگر وارد پروژه بزرگ دیگری نظیر قرنه غربی-۱ شویم خطرات بزرگی را متحمل شده‌ایم.

پس از اینکه شرکت اکسون موبیل خروج خود را از پروژه ۵۰ میلیارد دلاری قرنه غربی-۱ در جنوب عراق به بغداد اعلام کرد، این میدان به لوک‌اویل و دیگر شرکت‌های خارجی پیشنهاد شد.

بغداد انتظار دارد شرکت اکسون موبیل فروش سهام خود را در قرنه غربی-۱ تا پایان دسامبر امسال به پایان برساند و این شرکت آمریکایی به عراق اعلام کرده که در حال گفت‌وگو با دیگر شرکت‌های نفتی است.

این شرکت آمریکایی به سبب امضای قرار‌داد با دولت منطقه‌ خودمختار کردستان عراق سببات ناراحتی دولت مرکزی عراق را به وجود آورده است.

شرکت لوک‌اویل با افزایش افزایش داراییهای بالا دست خارجی به دنبال جبران کاهش تولید خود در میادین سیبری در روسیه است که حدود ۵۶ درصد کل تولید این شرکت را در سال قبل تشکیل داد.

لوک‌اویل ۷۵ درصد سهام میدان قرنه غربی-۲ را در اختیار دارد و به دنبال شریکی برای جایگزین‌ کردن شرکت استات‌اویل است که اوایل امسال تصمیم به ترک این پروژه گرفت اما تاکنون کاندیدایی برای این جایگزینی معرفی نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.