لوک اویل در سال قبل با کاهش سود مواجه شد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: لوک اویل،‏ دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه،اعلام کرد با وجود افزایش تولید نفت در سال ۲۰۲۴ از میزان سودش حدود ۲۹ درصد کاسته شد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو،این شرکت نفتی که از نظر مالکیت ذخایر اثبات شده نفت و گاز پس از اکسون موبیل، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان، محسوب میشود در گزارشی اعلام کرد سبب اصلی کاهش سودش در سال قبل کاهش ارزش دفتری آن بوده است. سود لوک اویل در حالی کاهش یافته است که هم تولید سالانه هم میزان درآمدش در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته بود.
لوک اویل که در زمینه های تولید نفت خام، گاز طبیعی مایع و پتروشیمی در شماری از کشورهای جهان به جز روسیه فعال است،در بخش دیگر از این گزارش خود خاطر نشان می کند کل سود خالص آن به هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به پیش بینی کارشناسان اقتصادی کمتر بود. کاهش بعضی ذخایر میادین نفتی که تحت مدیریت اوک اویل قرار دارد سبب شد تا در ارزش دفتری دارایی هایش بازنگری و رقم آن را کاهش دهد.
با این حال میزان درآمد این شرکت روسی نسبت به ارزیابی کارشناسان اقتصادی و نفتی با یک و شش دهم درصد افزایش به ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.
لوک اویل در سال ۲۰۱۲ سرمایه گذاری های هنگفتی برای جلوگیری از افول تولیدش به اجرا گذاشت. درنتیجه اجرای این برنامه سرمایه گذاری میزان تولید نفت این کشور با یک و نیم درصد افزایش به دو میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز رسید.
به طور جزیی تر میزان تولید نفت لوک اویل در سال قبل با یک و یک دهم درصد افزایش به ۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و تولید گاز طبیعی این کشور نیز با دو و سه دهم درصد افزایش به ۲۰میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.