لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک

۰۴ تیرماه ۱۳،

شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که شواهدی مبنی بر سوء‌استفاده خرابکارانه از این مشکل وجود ندارد و هیچ شکایتی از سوی کاربران فیس‌بوک دریافت نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که شواهدی مبنی بر سوء‌استفاده خرابکارانه از این مشکل وجود ندارد و هیچ شکایتی از سوی کاربران فیس‌بوک دریافت نشده است.

مشکلی در پایگاه اینترنتی اجتماعی فیس‌بوک سبب شد تا آدرس‌های پست الکترونیکی و شماره‌های تماس حدود شش میلیون کاربر افشا شود.

روز جمعه این شرکت در وب پایگاه اینترنتی خود گفت: سبب ایجاد این مشکل کمی پیچیده است. این مشکل سبب شد تا بعضی از اطلاعاتی که کاربران شبکه اجتماعی به عنوان بخشی از اطلاعات حساب کاربری فیس‌بوک خود ذخیره کرده بودند، افشا شود.

بدین ترتیب که اگر فردی آرشیو حساب کاربری خود را از طریق ابزار Download Your Information (DYI) فیس بوک دانلود کند، آدرس‌های پست الکترونیکی اضافی یا شماره‌های تلفن اشخاصی که در ارتباط با این فرد می باشند یا اشخاص دیگری که با دوستان این فرد در ارتباط می باشند برای کاربر نمایش داده می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز ماهر، این شرکت اعلام کرده است: حدود شش میلیون کاربر فیس‌بوک آدرس‌های پست الکترونیکی و شماره‌های تلفن خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

شرکت فیس‌بوک توضیح داد که این اطلاعات تماس توسط اشخاص دیگری روی فیس‌بوک ارائه شده‌اند و لزوما دقیق نیستند. همچنین در بسیاری از موارد، آدرس‌های پست الکترونیکی و شماره تلفن تنها برای یک فرد افشا شده است. لازم به ذکر است که هیچگونه اطلاعات شخصی یا مالی اشخاص بدین طریق افشا نمی‌شود و تنها اشخاصی که عضو فیس‌بوک می باشند به ابزار DYI دسترسی دارند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر سوء‌استفاده خرابکارانه از این مشکل وجود ندارد و هیچ شکایتی از سوی کاربران فیس‌بوک دریافت نشده است.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.