لیله القدر سیاسی در پیش داریم/ تکمیل لیست نهایی شوراهای تهران تا ۱۵ روز دیگر

۱۱اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران نشست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با حضور پرویز سروری رئیس خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت و ودود حیدری معاون اجتماعی این تشکل در خبرگزاری تسنیم صبح امروز برگزار شد.

پرویز سروری ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) به همه مردم به ویژه بانوان تبریگ گفت: در آینده یک لیله القدر سیاسی در پیش داریم و همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود که ما را با یک رویداد سیاسی مواجه می‌کند و همه کسانی که در این حماسه بزرگ سیاسی و رویداد انتخاباتی نقش دارند موظف به اجرای مناسب این اتفاق می باشند.
 
سروری با بیان اینکه با توجه به جاذبه‌های انتخابات ریاست جمهوری که شوراها را به حاشیه می‌راند گفت: همزمانی انتخابات سال نود و دو نگرانیهایی را پیش می‌آورد و ما اطمینان داریم که قطعا مشارکت نسبت به قبل در انتخابات بالا خواهد بود.

رئیس خدمتگزاران آبادانی کشور با اشاره به انتخابات شوراها در دوره‌های قبل گفت: انتخابات شوراهای چهارم باید افزایش مشارکت داشته باشد و این افزایش نشانگر ارتقای سطح شوراهاست.

وی ادامه داد: در انتخابات شوراهای اول حدود ۳۲ هزار نفر در کل کشور ثبت نام و نامزد شدند و در شوراهای دوم به سبب روند غلط شورای اول مشارکت کم شد اما در ثبت‌نام شوراهای چهارم افزایشی نسبت به سطح اول داشتیم که این نشانگر اطمینان مردم به شوراهای شهر است.

وی اظهار داشت: مردم از عملکرد شوراهای شاهد ۱۶ درصد افزایش زنان در انتخابات چهارم هستیم که این نمایانگر این است که  زنان جایگاه خود را رفته رفته در جامعه پیدا می‌کنند.

سروری با ذکر این نکته که با یک فرایند مثبت در انتخابات شوراها مواجه هستیم، عنوان کرد: از نظر کیفی در انتخابات شورای شهر شاهد پیشرفتیم و می‌بینیم که ثبت‌نام کنندگان تا سطح وزیر و معاون وزر ارتقا پیدا کردند و این نوید بخش افزایش سطح کمی و کیفی شوراهای شهر است.

وی با بیان این که نگرانی‌هایی هم دراین عرصه وجود دارد، ادامه داد: در این انتخابات شوراهای شهر سال ۹۲ شاهد یک نگاه حاشیه‌ای هستیم و این مطلب را به شدت مد نظر داریم که برخی به این عرصه به عنوان تنگه احد نگاه می کنند و این سنگر را مکانی برای به قدرت رسیدن خود انتخاب کردند و با سکوت سیاسی و چراغ خاموش دارند به سمت نفوذ در شوراها پیش می‌روند.
 
وی در راستای نگرانی دوم در انتخابات شوراها گفت: شاهد حضور کاندیداها در راستای مدیریت شهری هستیم که فکر می کنم یک شکل کاریکاتوری دارد در شوراهای شهر شکل می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید همه نیازهای مدیریت شهری در نظر گرفته شود و به همه عرصه‌های فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی توجه کنیم.

سروری افزود: با توجه به اینکه شوراها مرکز قدرت و ثروت می باشند، باید گروههایی که در تنظیم آن نقش دارند تلاش کنند اشخاصی را برگزینند که نگاه منفعت آمیز برای ورود به شوراها نداشته باشند.

رئیس خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: برای این که لیستی توانمند و موثر برای مدیریت شهری تنظیم کنیم باید دقت و حساسیت لازم را به کار گیریم.

وی بیان کرد: در تمامی استانها  و شهرستان‌های ستاد خدمتگزاران لیست ستاد شهر را تکمیل کرده و در مرحله اعلام نظر می باشند و لیست تهران تا ۱۵ روز دیگر تکمیل می‌شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.