لیلی پورزند کیست و چه ارتباطی با آلن ایر دارد؟! + تصویر

گزارش باشگاه خبرنگاران از عوامل پشت پرده یک دیدار نافرجام

درست چند روز مانده به سفر دبیر کل سازمان ملل متحد برای شرکت در اجلاس تهران بود که نامه‌ای با امضا جمعی از فعالان سیاسی خارج از کشور به بان کی مون ارسال شد و در این نامه از او درخواست شده بود تا با سران خائن فتنه در تهران دیدار و گفتگو داشته باشد، نقشه‌ای که البته هیچ گاه عملی نشد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در روزهای منتهی به آغاز اجلاس سران عدم تعهد در تهران بود که برخی جریانات و گروهک‌های ضد انقلاب و وابسته دست به کار شده و سمپاشی‌های خود را آغاز کردند.

این جریانات و گروهک‌ها که همچون آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از متقاعد کردن اقای دبیر کل برای تحریم اجلاس تهران مواجه شده بودند با تنظیم نامه‌ای از بان کی مون خواستند در جریان سفر خود با عوامل اصلی فتنه در داخل دیدار داشته باشد.

چه کسی سناریوی دیدار را کلید زد؟
سناریو سازی برای توجیه این دیدار از فرانسه و از ذهن فردی وابسته به گروهک تروریستی منافقین کلید خورد. اردشیر امیر ارجمند در مصاحبه با ارگان وابسته به سازمان سیا، رادیو فردا، از وضعیت وخیم حال میر حسین موسوی خبر داد.
در پی انتشار این خبر در فضای مجازی بود که عناصر ضد انقلاب وارد عمل شده و از بان کی مون خواستند در جریان سفر به تهران با میر حسین موسوی دیدار کند.

توطئه‌ای که نقش بر آب شد
با انتشار این خبر در فضای مجازی، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران در تماس با منابع آگاه و مطلع وضعیت حال عمومی موسوی را جویا شدند که در آن خبر عنوان شده بود: “نامبرده یک عارضه کوچک قدیمی داشته است که با درخواست و تقاضای خانواده‌اش، اوبرای چکاپنزد پزشک مورد اشاره و وثوقخانوادهبرده شده تا آزمایش‌های معمول روی وی انجام شود.آخرین خبرها و کسب اطلاع خبرنگارانحکایت از آن دارند که آزمایش‌های انجام شده روی موسوینشان داد که مشکل وی یک عارضه قدیمی است که با تجویز دارو به صورت عادی قابل بر طرف شدن است واو بدون هیچ مشکلی هم اکنون در منزلش است”.

چه کسانی نامه را امضا کرده بودند؟
در نامه اسم ۴۲۰ نفر به چشم می‌خورد که به اصطلاح خود را فعال سیاسی می‌نامند و از بان کی مون می‌خواهند در جریان سفر به تهران به دیدار سرگردگان فتنه برود و با انها دیدار و گفتگو داشته باشد.

از نام‌های آشنا در میان امضا کنندگان نامه که نقشی بسیار پررنگ در جمع آوری امضای اعضا نیز داشت نام لیلی پورزند به چشم می‌اید که در ذیل همین خبر به روابط او با افراد و بنیادهای برانداز در آمریکا اشاره خواهد شد.

تغییر سناریو دیدار با موسوی و کروبی به سناریو دیدار با خاتمی
هنوز ساعاتی از حضور بان کی مون در تهران نگذشته بود که خبری با تیتر “تلاش واسطه‌های آمریکایی برای ملاقات محمد خاتمی با دبیرکل سازمان ملل” در سایت‌های خبری منتشر شد. بنا بر اطلاعات به دست آمده جریان ورشکسته فتنه با کمک واسطه‌های آمریکایی وابسته به سازمان ملل در تلاش بودند تا امکان ملاقات خاتمی با دبیرکل سازمان ملل را فراهم نمایند.

نقش لیلی پور زند در این میان چه بود؟
لیلی پورزند فرزند سیامک پورزند و مهر انگیز کار که نقشی فعال در بنیادهای برانداز آمریکایی دارد از اعضای فعال در بنیاد برانداز کارنگی است.
او که سابقه فعالیت براندازی در زمان اوج فتنه ۸۸ در کارنامه خود را دارد، در زمینه تدریس اصول براندازی نرم در ایران نیز فعال بوده است.

رابطه بین لیلی پورزند و آلن ایر چیست؟
آلن ایر افسر سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، که هم اکنون در وزارت امور خارجه این کشور مامور است و به عنوان سخنگوی فارسی زبان این وزارت خانه در حال جمع آوری اطلاعات به نفع سازمان جاسوسی امریکا است در سال ۱۳۸۴ در دوره آموزش براندازی نرمی که در کشور امارات برگزار شد شرکت کرده و در آنجا با وی اشنا شد تا همین آشنایی بابی باشد برای ارتباط گیری‌های دیگر پورزند با آلن ایر.

آلن ایر رابط آمریکایی دیدار بان کی مون با سران فتنه!
طبق اخبار موجود، لیلی پورزند پس از جمع آوری امضا برای نامه‌ی خطاب به بان کی مون، همزمان از طریق آلن ایر نیز تلاش می‌کند تا آقای دبیر کل را متقاعد به دیدار با سران فتنه در تهران بکند. الن ایر نیز در ارتباطی که با جفری فلتمن معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا که در تهران در کنار دبیر کل سازمان ملل بود از او درخواست می‌کند تا به درخواست خاتمی برای دیدار واکنش مثبت نشان دهد.


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مرضیه:

    این چه خبری هست اخه….فتنه کدومه؟اصلاح طلبی فتنه س؟فرد منتخب مردم از سران فتنه س؟یادتون نهر خاتمی ۲۲میلیون رای اورد. ….همین مردم….رای دادن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.