لیگ برتر فوتسال ۱۷ روز دیگر آغاز می شود

   به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال قرار است طبق برنامه از ۵ مرداد با حضور ۱۶ تیم آغاز شود. طبق اعلام عباس ترابیان، رئیس کمیته فوتسال زمان نقل و انتقالات و تحویل مدارک باشگاه‌ها به فدراسیون، ۲۲ تیرماه به اتمام می‌رسد.

تمام این مسائل در حالی است که از ۱۶ تیم حاضر در لیگ امسال تنها ۲ تیم با چنین تاریخی برای آغاز مسابقات موافق هستند. تکلیف ۶ تیم برای حضور در لیگ در هاله‌ای از ابهام است و ۸ تیم نیز به صورت نصفه و نیمه تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، اما آمادگی کامل برای حضور در لیگ را ندارند.

۲ تیم اصفهانی فولادماهان و فیروزصفه انحلال خود را اعلام کرده‌اند، هر چند به صورت رسمی نامه‌ای به فدراسیون نزده‌اند اما خود را برای حضور در لیگ هم آماده نکرده‌اند. در کنار این دو تیم، پرسپولیس و منصوری را هم باید اضافه کرد، زیرا این دو تیم نیز اقدامی برای شرکت در لیگ چهاردهم انجام نداده‌اند.

گسترش فولاد تبریز دیگر تیمی است که در وضعیت نامشخص قرار داشت. گفته می‌شود این تیم به تازگی امتیاز خود را به هلال احمر واگذار کرده و به نظر نمی‌رسد در زمان باقی مانده بتواند آمادگی لازم برای حضور در لیگ را کسب کند. از طرف دیگر شنیده شده مشکلاتی در خصوص واگذاری باشگاه وجود داشته است. لبنیات ارژن شیراز نیز به علت مشکلات مالی هنوز برای حضور در لیگ تصمیم نگرفته و قرار است سه‌شنبه وضعیت این تیم مشخص شود.

در کنار تیم‌های بلاتکلیف، ۸ تیم حضور دارند که هر چند تمرینات خود را آغاز کرده‌اند اما آمادگی و بدنسازی لازم را نداشته‌اند تا بتوانند در زمان مقرر در لیگ حاضر شوند. در این بین بازیکنان زیادی هستند که تکلیفشان برای فصل آینده مشخص نشده است. بازیکنان ملی‌پوشی که یا قرارداد تمدید نکردند و یا با انحلال تیمشان در بلاتکلیفی قرار دارند. تنها دو تیم فرش‌آرا مشهد و شهرداری تبریز با شروع به موقع مسابقات موافق هستند. مدیران این دو باشگاه معتقدند باید طبق برنامه قبلی مسابقات آغاز شود و تغییری در شروع لیگ به وجود نیاید تا درس عبرتی برای تیم‌ها شود.

 در زیر نگاهی گذرا به آمادگی تیم‌ها می‌اندازیم:

*میثاق تهران

سهراب خلیلی، مدیرعامل باشگاه میثاق در این زمینه گفت: تمرینات خود را زیر نظر رضا زرخانلی آغاز کرده‌ایم، اما بدنسازی کامل انجام نداده‌ایم و به همین دلیل از سازمان لیگ درخواست داریم مسابقات را به تعویق بیندازد. بهتر است رقابت‌ها را پس از ماه مبارک رمضان آغاز کنیم تا هم تیم‌ها آمادگی لازم را کسب کرده باشند و هم بازیکنان برای گرفتن روزه‌ با سختی روبرو نشوند.

*گاز خوزستان

کوروش بختیاری، مسئول امور ورزش گاز در این باره می‌گوید: تیم گاز به تازگی به لیگ برتر راه یافته و با توجه به مشکلاتی که در زمینه تخصیص بودجه وجود داشت نامه‌ای تنظیم کرده‌ایم و سازمان لیگ ارسال خواهیم کرد تا شروع مسابقات را برای آمادگی هر چه بیشتر تیم‌ها به تعویق بیندازد.

*دبیری تبریز

تیم فوتسال دبیری یکی از تیم‌های بود که فصل گذشته به لیگ دسته اول سقوط کرد، اما پس از اینکه هیئت رئیسه تصمیم بر ۱۶ تیمی شدن لیگ گرفت بار دیگر این تیم فرصت پیدا کرد تا در لیگ برتر بازی کند. افشین دبیری، مدیرعامل این باشگاه در خصوص تعویق مسابقات عنوان کرد: تمرینات خود را آغاز کرده‌ایم و حضور ۱۰، ۱۲ بازیکن در فصل آینده قطعی شده اما در هر حال برای آمادگی بیشتر و بدنسازی بهتر موافق تعویق رقابت‌ها هستیم تا به این ترتیب بتوانیم لیگی پویاتر برگزار کنیم.

*راه ساری

راه ساری نیز فصل گذشته به لیگ دسته اول سقوط کرد، اما با تصمیم بر ۱۶ تیمی شدن لیگ به لیگ برتر بازگشت. سعید نجاریان، مدیرعامل این باشگاه درباره تعویق مسابقات گفت: نظر خاصی در این زمینه ندارم. باید این موضوع را در هیئت رئیسه لیگ مطرح و در این باره تصمیم قطعی خود را اعلام کنیم.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال خاطرنشان کرد: تا یکشنبه هفته آینده در این مورد تصمیم خواهیم گرفت. برخی باشگاه‌ها با تعویق رقابت‌ها موافق نیستند. به هر حال باید جلسه‌ای برگزار کنیم و در این زمینه تصمیم بگیریم.

وی درباره شرایط تیمش یادآور شد: با علی رعدی به توافق نرسیدیم و تا آخر هفته تکلیف سرمربی تیم مشخص خواهد شد.

 *گیتی‌پسند

تنها نماینده اصفهان که خود را برای حضور در لیگ آماده می‌کند پس از کش‌وقوس‌های فراوان درباره مسئله تبانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. علیرضا افضل، سرمربی این تیم معتقد است به علت اینکه تیم به تازگی از این رقابت‌ها بازگشته نیاز به ریکاوری بیشتری دارد و بهتر است رقابت‌های لیگ با تاخیر آغاز شود.

*شهرداری ساوه

هر چند این تیم تمرینات خود را از ۲، ۳ هفته پیش آغاز کرده اما بازیکنان زیادی در این تمرینات حاضر نمی‌شوند و رضا عقابی فقط با ۴، ۵ بازیکن تمرینات را پیگیری می‌کند. عقابی، سرمربی این تیم معتقد است باید بین زمان نقل و انتقالات و آغاز لیگ فرصت ۲ ماه‌ای وجود داشته باشد تا بازیکنان و مربیان بتوانند هماهنگی لازم را کسب کنند. وی اعلام کرد که به هیچ عنوان آماده حضور در لیگ برتر در تاریخ مقرر نیست و با تعویق رقابت‌ها موافق است.

عقابی با اشاره به زمان طولانی پایان فصل تا شروع فصل آینده خاطرنشان کرد: بازیکنان از ۱۸ اسفند سال گذشته مسابقات خود را به اتمام رساندند و پس از آن دوران بدنسازی و تمرین دیگری نداشته‌اند. در واقع بازیکنان ۶ ماه مسابقات را برگزار می‌کنند و ۶ ماه نیز می‌خورند و می‌خوابند! باید کاری انجام دهیم تا بین زمان نقل و انتقالات و شروع لیگ فاصله ۲ ماه وجود داشته باشد تا بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند.

وی افزود: زمانی که تیم‌ها آمادگی لازم را ندارند هفته‌های اولیه لیگ از کیفیت بالایی برخوردار نمی‌شود و احتمال مصدومیت بازیکنان نیز بالا می‌رود.

در کنار این تیم‌ها علیرضا حاجتی، مدیرعامل باشگاه ملی حفاری اهواز و محسن رمضان‌بیگی، سرپرست باشگاه صبای قم نیز با تعویق رقابت‌ها موافق هستند و برای آمادگی بیشتر تیم‌ها معتقدند که مسابقات با تاخیر آغاز شود.

با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد علاوه بر بازیکنان، برخی مسئولان فوتسال و مدیران باشگاه‌ها نیز در خواب بسر می‌برند چرا که هیچ اقدامی برای شروع لیگ و برطرف کردن مشکلات و حواشی به وجود آمده انجام نمی‌دهند.

عباس ترابیان، رئیس کمیته فوتسال اعلام کرده در صورتی که اکثر باشگاه‌ها با تعویق در مسابقات موافق باشند، چهاردهمین دوره لیگ برتر با تاخیر آغاز می‌شود. حال باید دید با چنین شرایطی تاریخ شروع لیگ تغییر خواهد کرد یا همان تاریخ قبلی خواهد بود. قرار است این تصمیم تا یکشنبه هفته آینده گرفته شود.

 

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.