لیگ پویا و استانداردی داریم/ مربیان در زمان حواشی خویشتنداری کنند

۱۱م دیماه ،

مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ هندبال، گفت: لیگ برتر هندبال کشورمان پویا و استاندارد است و در این بین رقابتها فشرده و حساس برگزار می شود.

علی حیات پور در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، افزود: لیگ برتر هندبال کشورمان مانند کشورهای اروپایی برگزار می شود و از پویایی و استاندارد لازم برخوردار است و تیم های شرکت کننده در رقابتی تنگاتنگ و حساس به مصاف هم می روند.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات هندبال تصریح کرد: رقابتهای لیگ هر هفته در شهرهای مختلف برگزار می شود و این به دلیل بعد مسافت برخی شهرها با هم دیگر بهترین زمان است.

حیات پور در ادامه گفت: در لیگ ۲۵، ۱۰ تیم از استانهای تهران، کرمان، اصفهان، تبریز، ارومیه، مشهد، سبزوار، اراک و قزوین حضور دارند و طی ۱۸ هفته مسابقات به پایان می رسد که تاکنون ۱۰ هفته از آن برگزار شده است و ۸ هفته دیگر باقی مانده است.

وی عنوان کرد؛ تیم های بالای جدولی مانند سپاهان، ثامن سبزوار و مشهد خیلی قدر می باشند و در این فصل هرسه مدعی قهرمانی اند و تیم های پایین جدولی نیز خیلی نزدیک به هم کار می کنند و از نظر امتیاز فاصله زیادی با هم ندارند.

حیات پور گفت: دور برگشت لیگ برتر از روز پنج شنبه ۷ دی آغاز شد و این هفته نیز در هفته دوم پیگیری خواهد شد و به دلیل همزمانی اربعین با این مسابقات، این رقابتها طی روزهای جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد؛ در روز جمعه ۱۵ دی ثامن الحجج سبزوار به مصاف صنعت مس کرمان می رود، نیروی زمینی رو در روی شهرداری تبریز می ایستد و روز شنبه ۱۶ دی ستاره فروغ کویر کرمان با هپکوی اراک، فولاد مبارکه سپاهان با شهرداری ارومیه و ثامن الحجج مشهد با کاسپین قزوین دیدار دارند.

حیات پور در خصوص حواشی ایجاد شده در روز جمعه ۸ دی گفت؛ متاسفانه در این روز تیم های ثامن الحجج سبزوار و کاسپین قزوین در حین دیدار به خاطر مسائل ایجاد شده از ادامه مسابقه در مقابل حریفان خود، امتناع می کنند و از زمین بازی خارج می شود که اصلا کار درستی نیست.

وی گفت: در دیدار سبزوار و سپاهان به خاطر یک پنالتی نماینده خراسان از ادامه بازی خودداری می کنند و در همین روز کاسپین قزوین در مسابقه با سپاهان به دلیل درگیری بازیکنان از ادامه دیدار سرباز می زند.

حیات پور گفت: در این دو دیدار دقایقی از بازی مانده بود که تیم ها زمین را ترک می کنند و این در حالی است که در بازی هپکو با مس بعدی؟ ناظر فدراسیون بودم و ۴۰ ثانیه از دیدار باقی مانده بود که نماینده اراک از حریف خود عقب بود و در این وقت کم ۲ گل به نماینده کرمان زد و هر دو تیم در پایان ۱۸ بر ۱۸ به تساوی دست یافتند.

وی گفت؛ در مواقعی که در حین مسابقه حواشی بوجود می آید، مربیان تیم ها باید خویشتن دار باشند و از وارد شدن به این مسائل تا حد امکان خودداری کنند.

حیات پور اضافه کرد؛ در لیگ امسال در ۳ دیدار تیم های حاضر در این رقابتها به دلیل معضلات حاشیه ای از زمین بیرون آمدند و با وجود تاکید داور و ناظر بازی برای ادامه، خودداری کردند. به نظر باید جرایم نقدی سنگین و محرومیت های طولانی مدت برای تیم هایی که به هر دلیل زمین را ترک می کنند، در نظر گرفته شود، البته زمانی با صلاحدید داور بازی ادامه پیدا نمی کند و لزومی به جریمه تیمی نیست.

وی دربارهٔ داوری و انتقاداتی که از آنها در لیگ برتر می شود، گفت؛ متاسفانه برخی تیم ها به داوری ها و اینکه برخی از آنها جوان و بی تجربه می باشند، ایراد می گیرند و این کار درستی نیست؛ چرا که ما در این مسابقات از چند کوبل باتجربه مانند کلاهدوزان، برادران زارعی، موسوی باغ ملکی، افشاری، جمشیدی و تقوی استفاده می کنیم که جزء داوران بین المللی به حساب می آیند و در کنار اینها از چند داور جوان نیز استفاده می کنیم.

حیات پور گفت: داوران حاضر در لیگ برتر مناسب می باشند و اگر هم اشتباهاتی داشته اند، این امر در داوری اجتناب ناپذیر است ولی باید سعی شود که کمتر صورت می گیرد.

وی عنوان کرد؛ در این شغل نیز باید جایگزین داشته باشیم، برای همین باید به جوانان میدان داد تا آنها نیز خود را محک بزنند و باید این کار صورت گیرد؛ چرا که بعد از مدتی این باتجربه ها می باشند که جای خود را به این اشخاص می دهند.

حیات پور تاکید کرد: به خاطر حضور تیم های ایرانی در مسابقات بین المللی، مجبور شدیم تعطیلات زیادی در حین برگزاری لیگ برتر امسال داشته باشیم. این کار باید صورت می گرفت تا تیم های اعزامی عملکرد مطلوب داشته باشند و تیم های لیگ نیز فرصت استراحت داشته باشند.

وی یادآور شد؛ هندبال کشورمان قابلیت این را دارد که جزء ورزشهای پرمخاطب شود و با توجه به استقبالی که از این ورزش می شود، باید تلاش کنیم آنرا بیشتر به جامعه معرفی کنیم.
یکی از کارهایی که به توسعه و جذب اسپانسر کمک می کند، پخش از سیما است. متاسفانه در لیگ امسال تاکنون این موضوع محقق نشده است.

حیات پور در پایان خاطرنشان کرد؛ هدف ما در فدراسیون اعتلای هندبال در جامعه است و برای رسیدن به این عنوان، شبانه روز تلاش می کنیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.