لیگ۱۸تیمی در توسعه اجتماعی نقش مثبتی دارد

۳۱فروردین۱۳،

حمید رضا صدر افزود: برای ورزش می توان دو منطق یکی توسعه اجتماعی، فرهنگی و زیر ساختی به بهانه ورزش و دیگری منطق کسب و در آمد قائل شد.

وی اظهارداشت: لیگ ۱۸ تیمی فوتبال و حتی بیشتر عملکرد منطق اول را دارد یعنی توسعه به بهانه فوتبال چرا که گسترش تدریجی امکانات در بستر ورزش مهیا می شود.

این کارشناس فوتبال کشور، در گفت و گو با مهر، فوتبال را بهانه ای برای در کنار هم قرار دادن اقوام و فرهنگ ها توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی بسیار پهناور و دارای موقعیت های جغرافیایی وگستره فرهنگی متنوعی است.

وی در ادامه گسترش، رشد و ارتقای فوتبال را به نسبت مسابقاتی که بازیکنان انجام می دهند، برشمرد و افزود: هیچ تمرینی، هیچ انیستیتویی ، هیچ آکادمی هیچ آموزشی جای یک مسابقه فوتبال را برای یادگیری فوتبال نخواهد گرفت.

صدر همچنین توسعه ورزش و تربیت بدنی را به عنوان اقدام اساسی برای تامین و تربیت سرمایه انسانی سالم و تندرست در یک جامعه دانست و یادآورشد: عمومی سازی ورزش زیربنای سالم‌ سازی انسان و جامعه است چرا که تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکات و فعالیت‌ های جسمانی قاعده‌ مند و علمی فرآیند تکمیلی رشد را درهمه ابعاد وجودی انسان فراهم می‌ سازد و سبب بروز خلاقیت‌‌ ها و شکوفایی استعدادها می‌ شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.