لپ‌تاپ‌های ارزانی که گرانند!

۲۷ آبان ،

مریم عسگری- اگر چه این روزها در بازار خرید و فروش کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی شاهد کاهش شدید میزان عرضه و همچنین تقاضا هستیم و کمتر فردی با توجه به رشد قیمت‌ها به قصد خرید عازم بازار کامپیوتر می‌شود، اما به هر حال می باشند افرادی که بنا به دلایلی چون نیاز مبرم و فوری به کالاهای کامپیوتری، برای خرید ولو با قیمتی به مراتب بالاتر از آنچه باید، به بازار مراجعه می‌کنند.
همچنین با انتشار یافتن خبر ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای کامپیوتری، نظیر لپ‌تاپ، تبلت و…. این پیش‌بینی که در آینده نزدیک بازار با کاهش بیشتر موجودی مواجه می‌شود و بالطبع روند صعودی قیمت‌ها سرعت می‌گیرد قوت گرفته است. به همین دلیل برخی از افرادی که به این کالاها نیاز دارند یا قصد ارتقا یا تعویض سیستم خود را دارند برای خرید دستگاه و قطعات جدید راهی بازار می‌شوند. اما اکثر این افراد دست خالی به خانه بازگشته و موفق به خرید نمی‌شوند. با توجه به این شرایط، این سوال نزد اکثر افرادی که قصد خرید دارند پیش می‌آید که واقعا بهترین تصمیمی که می‌توان در رابطه با خرید کالا از بازار کامپیوتر گرفت چیست و چه کالاهایی را می‌توان در این بازار فقیر از لحاظ موجودی خریداری کرد. ما سعی کرده ایم در این گزارش تفسیری برخی از کالاهای پرمخاطبی که خریداران بابت خرید آنها به بازار مراجعه می‌کنند را در رده‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. کالاهایی که در بازار موجودند و شرکت‌های عرضه‌کننده آنها مانند برخی از فروشندگان بازار از فروش آنها به بهانه کاهش موجودی خودداری نمی‌کنند. پس اگر به این موضوع علاقه‌مندید این گزارش تفسیری را بخوانید:

یک سبد پر از لپ‌تاپ
به گزارش تفسیری دنیای اقتصاد بر خلاف شش ماه پیش که خریداران لپ‌تاپ به سه گروه مخاطبان لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت، میان قیمت و گران قیمت تقسیم می‌شدند در حال حاضر خریداران لپ‌تاپ به دو گروه خریداران لپ‌تاپ‌هایی با قیمت کمتر از دو میلیون تومان و خریداران لپ‌تاپ‌هایی با قیمت بالاتر از دو میلیون تومان تقسیم شده‌اند.
به گفته آیین پرست مدیر کالای برند ایسوس و مدیر بازاریابی شرکت سازگار، به طور کلی در حال حاضر خریداران لپ‌تاپ به دو گروه خریداران لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های intel dual core یا intel core i3 و خریداران لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده intel core i5 , core i7 تقسیم شده‌اند که لپ‌تاپ‌های سری اول قیمتی حدود یک تا دو میلیون تومان و لپ‌تاپ‌های گروه دوم که در رده حرفه‌ای‌ها و نیمه‌حرفه‌ای‌ها می باشند قیمتی بالای دو میلیون تومان دارند.
وی همچنین افزود: طی مدت اخیر با توجه به کاهش موجودی و رشد شدید قیمت‌ها بیشترین میزان تقاضا مربوط به لپ‌تاپ‌هایی با قیمت کمتر از دو میلیون و تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر مخاطبان چندانی در بازار ندارند. در این بخش ما به معرفی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار در دو رده قیمتی مورد نظر با برندهای مختلف که البته از عرضه کالا به بازار اجتناب نمی‌کنند می‌پردازیم.

SONY
SONY یکی از برندهایی است که طی مدت اخیر با توجه به فراز و نشیب‌های بازار لپ‌تاپ همچنان به عرضه لپ‌تاپ پرداخته است و کمتر پیش آمده است که نمایندگی‌های فروش شرکت ایران رهجو از عرضه کالا، حتی در پرخطرترین شرایط خودداری کنند. در هر حال این شرکت تعداد کمی لپ‌تاپ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان در سبد محصولات خود دارد.مدل VPCEH36EG/B که یکی از لپ‌تاپ‌های قدیمی این برند است در حال حاضر با صفحه نمایش ۴/۱۵ اینچی و پردازنده INTEL CORE I3 با قیمتی در حدود یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان در بازار موجود است.به غیر از این مدل این شرکت دو مینی‌لپ‌تاپ با نام‌های SV11115EGB/W/P و VPCYB35AG/B با قیمتی حدود یک میلیون و ۵۱۰ تا یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان به بازار عرضه کرده است. سایر مدل‌های لپ‌تاپ‌های این سری شامل لپ‌تاپ‌های سری SVT ،SVS ،SVE و… در رده گران‌قیمت‌های بازار قرار دارند.

ACER
اگر علاقه‌مند به خرید لپ‌تاپ‌های برند ACER هستید می‌توانید به سراغ لپ‌تاپ‌های سری E1 که معمولا لپ‌تاپ‌هایی با میانگین قیمت یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سری V3 که لپ‌تاپ‌هایی با میانگین قیمت یک میلیون و ۹۰۰ تا دو میلیون تومان است بروید. این لپ‌تاپ‌ها اکثرا به پردازنده‌های INTEL DUAL CORE ، INTEL CORE I3 مجهزند. البته برخی از لپ‌تاپ‌های سری V3 که در رده میان قیمت‌های بازار می باشند به پردازنده‌های INTEL CORE I5 مجهزند.
ASUS
اگر می‌خواهید از خانواده ایسوس یک لپ‌تاپ بخرید می‌توانید به سراغ لپ‌تاپ‌های سری X وk بروید که در رده ارزان و میان قیمت‌های این برند می باشند. لپ‌تاپ‌های سری X این برند به پردازنده‌های DUAL CORE و INTEL CORE I3 مجهزند و قیمتی در حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارند.
لپ‌تاپ‌های سری K هم به پردازنده‌های INTEL CORE I5 مجهزند و قیمتی در حدود دو میلیون تومان دارند. اما سری N که سری گران‌قیمت لپ‌تاپ‌های این برند است، شامل لپ‌تاپ‌های مولتی مدیا است که قیمتی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تا سه میلیون تومان دارند.

MSI،DELL ،HP
برخی از لپ‌تاپ‌های سری CX برند MSI همچنین مینی لپ‌تاپ‌های این برند هم در ردیف خوش قیمت‌های بازار لپ‌تاپ می باشند. از خانواده DELL هم لپ‌تاپ‌های سری INSPIRON در رده میان قیمت و ارزان قیمت‌های بازار قرار دارند.
لپ‌تاپ‌های سری TU ،G هم از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت HP می باشند که قیمتی کمتر از دو میلیون تومان دارند.

APPLE
این برند عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های گران‌قیمتی در بازار است که البته در زمینه موجودی هم با مشکلات زیادی مواجه است.
به گفته فعالان بازار در حال حاضر برخی از مدل‌های MAC BOOK PRO و AIRE این برند در بازار موجودند که قیمت بالایی دارند. نمونه‌های جدید هم که به صفحه نمایش‌های RETINA مجهزند جزو گران‌قیمت‌هایی می باشند که قیمتی بالای ۵ تا ۸ میلیون تومان دارند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.