لپ‌تاپ Chromebook گوگل وارد هند شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت گوگل به دنبال عرضه HP Chromebook 14 و Acer C720 در ماه اکتبر، سرانجام رایانه شخصی Samsung Chromebook را وارد بازار هند کرد.
 
این رایانه قابل‌حمل ۱۱٫۶ اینچی مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS ساخته شده است که با قیمت ۲۷ هزار روپیه(۴۳۸ دلار) در کشور هند به فروش می‌رسد. البته باید توجه داشت که علاوه بر عرضه این محصول در بعضی فروشگاه‌های هند، فروش آنلاین این محصول هم برای هندی‌ها آغاز شده است.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رایانه همراه Chromebook سامسونگ در کشورهای بریتانیا و آمریکا همچنان پرفروش‌ترین لپ‌تاپ فروشگاه اینترنتی آمازون محسوب می‌شود. قیمت پایین این محصول و شکل ظاهری آن شبیه به لپ‌تاپ‌های معمولی مهم‌ترین عاملی بوده که فروش آن را افزایش داده است.
 
این رایانه همراه برای آن دسته از کاربرانی مفید است که بخش اعظم فعالیت‌های خود را مبتنی بر جست‌وجوهای اینترنتی انجام می‌دهند.
 
لپ‌تاپ Samsung Chromebook شامل پردازنده دو هسته‌ای Exynos 5 با توان ۱٫۷ گیگاهرتز مجهز شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی جامد ۱۶ گیگابایتی(SSD) به همراه ۱۰۰ گیگابایت حافظه مجازی Google Drive به صورت رایگان برای دو سال اشاره کرد.
 
البته باید توجه داشت که این لپ‌تاپ با تاخیر فراوان عرضه شده است. گوگل بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه خود قصد داشت این محصول را در اکتبر ۲۰۱۲ به دست کاربران جهانی برساند. اما بروز بعضی مشکلات سبب شد تا سرانجام هم‌اکنون برای هندی‌ها عرضه شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.