لکایی خبر داد: جشن تثبیت مالکیت دولت در نمودستان تا پایان سال جاری

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رییس کمیسیون مستند سازی اموال غیردولتی از برپایی جشن تثبیت مالکیت دولت در نمودستان تا پایان سال جاری در استان نمودستان به عنوان پایلوت خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه نمودستان لکایی در سومین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان نمودستان اظهار نمود: طرح تعیین وضعیت املاک و اسناد غیرمنقول با اهدافی خاص در جهتی تثبیت مالکیت دولت در چهار استان و بویژه استان نمودستان به صورت پایلوت آغاز شده است.

وی افزود: کار ذاتی کمیسیون مستند سازی اموال غیر منقول حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی در حوزه اموال غیر منقول در بازده وقتی پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی است، که بنا به ظرفیت این کمیسیون آیین نامه حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی خارج از بازده وقتی تعیین شده نیز در آن جای گرفت.

رییس کمیسیون مستند سازی اموال غیر منقول دولتی با اشاره به این‌که «این کمیسیون اختیاری دارد که در هیچ مرجعی دیده نمی‌شود» بیان نمود: اگر شورای هماهنگی امور حقوقی و کارشناسان حقوقی ادارات وظایف خود را به خوبی انجام دهند از بسیاری از جرایم که در حوزه املاک به وجود می‌آید جلوگیری می‌شود.

وی تصریح نمود: تثبیت مالکیت دولت لازمه صیانت از حقوق عمومی و اراضی انفال است.

وی در ادامه از وجود ۱۰ هزار و ۹۷۴ فقره سند ثبتی به نام دستگاه‌های اجرایی استان نمودستان خبر داد و افزود: این اسناد براساس مؤسسات ادارات و شرکت‌های دولتی ثبت شده‌اند.

لکایی همچنین اعلام نمود: سه هزار و ۲۰۷ فقره اسناد انفالی و ۸۹۱ فقره اسناد مربوط به سازمان زمین شهری در استان نمودستان وجود دارد.

وی بیشترین اسناد ثبت شده را با تعداد یک هزار و ۴۶۳ فقره مربوط به وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: ۸۷۷ فقره از اسناد ثبت شده مربوط به سازمان اوقاف، ۲۵۰ فقره مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و ۲۵۵ فقره مربوط وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و ۱۷۴ فقره مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌باشد.

این مقام مسوول اضافه نمود: در ۱۲۹ فقره از این پرونده‌ها فقط نام دولت به عنوان مالک اصلی آمده و نام دستگاه بهره بردار ذکر نشده که تا دو ماه آینده این اسناد باید اصلاح شوند.

به گفته وی ۱۷ فقره سند در استان نمودستان وجود دارد که نام دولت شاهنشاهی بر آن است که باید در اسرع وقت اصلاح و به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان نمود: وزارت آموزش و پرورش نمودستان با یک هزار و ۲۳۵ فقره بیشترین املاک ثبت نشده را داراست و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز ۳۸۹مورد ملک را معرفی نموده‌اند که هنوز موفق به ثبت سند نشده است.

لکایی در پایان یادآور شد: یکی از اهداف مهم کمیسیون مستند سازی اموال غیر منقول دولتی پالایش اسناد رسمی ثبت شده دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.