لیبرمن فاشیست را به “برن” راه نمی دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزنامه می نویسد: امروز آویگور لیبرمن به سوییس می آید. دیدار نامبرده از سوییس که حتی در داخل اسرائیل بعنوان فاشیست از او یاد می شود، سئوالاتی را بوجود می آورد.

این روزنامه می نویسد: انجمن سوییس – اسرائیل طی نامه ای به وزارت امور خارجه مخالفت خود با دیدار وزیر امورخارجه مسئله دار اسرائیل از سوییس را اعلام کرد. دانیل فیشر، نماینده مجلس شورای ملی از حزب سبز که همزمان رئیس جامعه سوییس- فلسطین است در نامه مزبور یادآور می شود که “سیاست خارجی سوییس بر پایه احترام به کنوانسیونهای ژنو و حقوق بین الملل استوار است. این در حالیست که وزیر امورخارجه فعلی اسرائیل ناقض این دو بوده، شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو را تحریم می کند و علیه مردم فلسطین سیاست نژادپرستانه را دنبال می نماید. به همین خاطر نیز نامبرده از زمان رسیدن به این سمت، در کشورهای اروپائی از او استقبال بعمل نمی آید”.

این روزنامه در ادامه می نویسد: حقیقتا هم کمتر سیاستمدارانی هستند که مانند لیبرمن تا این حد مسئله دار باشند. حتی مارتین پرتس، سردبیر نشریه “نیوریپابلیک” که خود یک صهیونیست تمام عیار است، لیبرمن را یک فاشیست نوین می خواند و حتی وی را با یورگ هایدر، سیاستمدار راستگرای افراطی سابق اتریش مقایسه می نماید. اریک یوفی، رئیس جامعه یهودیان اصلاح طلب در نیویورک، مبارزات انتخاباتی لیبرمن را شرم آور و انزجار آمیز توصیف نموده که اسرائیل را به جنهم می تواند رهنمون سازد.

در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به سیاست های ضد عربی لیبرمن آمده است: این اظهارات نفرت برانگیز لیبرمن حتی در داخل اسرائیل مورد انتقاد واقع شده و او به عدم دموکراسی متهم می شود. او حتی پیشنهاد می کند که نمایندگان عرب در کنست اسرائیل اگر با حماس صحبت کنند باید تیرباران شوند زیرا آنها خیانتکار بوده و با تروریست ها همکاری می کنند. هواداران و اعضای حزب وی را نیز اکثرا یهودیان مهاجر روسی تشکیل می دهند که خواهان برخورد شدید با فلسطینی ها هستند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.