لیبی خواستار محاکمه سیف الاسلام قذافی در این کشور شد

به گزارش ایرنا، سایت خبری ˈلیبیا الیومˈ اعلام کرد: ˈاحمد الجهانی ˈ یکی از وکلای لیبی خواستار دادن فرصت به دستگاه قضایی لیبی برای فراهم کردن زمینه های برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات سیف الاسلام شد.

ˈفیلیب ساندسˈ دیگر وکیل لیبیایی نیز گفت : لیبی دلایل کافی و فراوان برای محاکمه فرزند دیکتاتور سابق به دلیل جرایم ضد انسانی در اختیار دارد.

وی افزود با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دادگاه لاهه بر این مساله تاکید گردید که عدالت نسبت به سیف الاسلام در صورتی محقق خواهد شد که به اتهامات وی در دادگاههای لیبی رسیدگی شود.

وی افزود ضمن اطمینان دادن به رسیدگی عادلانه به اتهامات فرزند قذافی بر همکاری بیشتر و نزدیکتر محاکم لیبی با دادگاه بین المللی لاهه در این زمینه نیز تاکید گردید.

دولت لیبی پیش از این نیز در نامه‌ای رسمی به دادگاه بین‌‌المللی مراتب اعتراض خود را به درخواست این دادگاه برای تحویل گرفتن سیف الاسلام قذافی فرزند دیکتاتور معدوم این کشور اعلام و تاکید کرده بود که سیف الاسلام در لیبی محاکمه می‌شود.

وکلای دولت لیبی نیز پیشتر در سندی برای دادگاه جنایی بین‌المللی که متن آن منتشر شده آورده است دولت لیبی از دادگاه جنایی بین‌المللی می‌خواهد که درخواست خود از مقامات لیبی برای تحویل دادن سیف الاسلام را لغو کند.

دادگاه جنایی بین‌المللی در ۱۵ فوریه ۲۰۱۱ و در جریان سرکوب انقلاب لیبی قرار بازداشت سیف الاسلام قذافی فرزند ۳۹ ساله دیکتاتور معدوم این کشور را به اتهام ارتکاب جنایات غیرانسانی را صادر کرد.

دولت لیبی خواستار محاکمه سیف الاسلام در داخل این کشور است و دادگاه جنایی بین‌الملل درخواست‌های مکرر دولت انتقالی لیبی برای لغو قرار بازداشت‌ها علیه سیف الاسلام را رد کرده است.

سیف الاسلام القذافی نوزدهم نوامبر سال ۲۰۱۱ به دست انقلابیون شهر الزنتان در ۱۸۰ کیلومتری جنوب طرابلس پایتخت لیبی بازداشت شد.

دولت لیبی حق محاکمه سیف الاسلام در خاک این کشور را دارد و دادگاه بین‌المللی تنها در صورتی که دولت طرابلس به دلایلی همچون فروپاشی سیستم قضایی قادر و یا آماده تحقیق یا محاکمه نباشد، وارد عمل می‌شود.

خانواده قذافی با طرح این مساله که محاکم لیبی سیف الاسلام را عادلانه محاکمه نخواهد کرد ، خواستار رسیدگی به اتهامات وی در خارج از کشور لیبی هستند.

خاورم ** ۱۲۰۰ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.