لیبی در خون

سخنگوی دولت موقت لیبی با تاکید بر آنکه درگیری‌های خونبار میان ساکنان قبایل الشقیقه و الزنتان دست‌کم ۱۰۵ کشته و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته اعلام کرد که با حضور نیروهای امنیتی اکنون آرامش بر این مناطق حکمفرما شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع رسمی لیبیایی اعلام کردند در درگیری‌ یک هفته‌ای قبایل این کشور در جنوب غرب طرابلس دست‌کم ۱۰۵ تن کشته و ۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
ناصر المانع، سخنگوی دولت لیبی تاکید کرد: آمار تلفات درگیری‌ها میان ساکنان مناطق الشقیقه و الزنتان به ۱۰۵ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی رسیده است.
پیش از این مسئولان لیبیایی ساکنان این مناطق را به آرامش دعوت کرده و این مناطق را “مناطق نظامی” اعلام کرده بودند.
المانع تاکید کرد: در آغاز به دلیل ترس از وقوع کشتار بیشتر برای ارتش دشوار بود که به صورت مستقیم در این درگیری‌ها مداخله کند.
وی تصریح کرد: با کمک نیروهای عالی رتبه اکنون آرامش به این مناطق بازگشته است و ما بر این باوریم که “به صلح دست یافته‌ایم”.
وزارت بهداشت نیز ۴۲ آمبولانس و ده‌ها پزشک برای ارائه خدمات پزشکی و درمان مجروحان به مناطق مذکور فرستاده است.
این درگیری‌های خشونت‌آمیز میان افراد قبایل المشایشه و قنطرار و ساکنان الزنتان با کشته شدن یکی از ساکنان این منطقه در ایست بازرسی قبایل المشایشه آغاز شد. ساکنان این قبیله، گردان‌های الزنتان را به بمباران شهر الشقیقه متهم کرده‌اند.
ناآرامی در مناطق مذکور از زمان شورش علیه نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی شدت گرفته و گردان‌های الزنتان نیروهای قبیله المشایشه را به حمایت از نظام پیشین متهم می‌سازند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.