لیست محبوب ترین موضوعات جستجو شده در گوگل

گردآوری توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobotf/images/91cd3__278330_608.jpg

شرکت گوگل طبق روال هر سال خود با پایان یافتن سال میلادی لیست بیشترین موضوعات جستجو شده در سایت خود را منتشر کند. هرچند انتشار بر‌ترین عناوین جستجو شده در گوگل در سال جاری، می‌تواند یک جنبه جالب و سرگرم کننده ‌داشته باشد، اما از دیدگاه تجاری می‌تواند برای اصحاب کسب و کار در سطح جهانی، ملاک و معیاری خوب برای تشخیص علاقه‌مندی‌های کاربران اینترنت به موضوعات مختلف در راستای تبلیغات باشد . این لیست‌ نشان می‌دهد که مردم دنیا در سالی که گذشت کدام اتفاقات را از نزدیک دنبال کردند، کدام شخصیت را محبوب‌تر از دیگران یافتند و در مجموع کدام یک از موضوعات سیاسی، اجتماعی و ورزشی بیش از همه افکار جهانی را با خود همراه کرد.

گوگل امسال دو لیست، یکی برای آمریکا و دیگری برای دنیا منتشر کرده و نکته جالب اینجاست که جستجوهای آمریکا و دنیا تقریبا به یکدیگر مشابهت کامل دارند. .در این بین اتفاقات تراژیک چون مرگ کمدین مشهور رابین ویلیامز، جام جهانی، پرواز MH370 مالزی و بیماری ابولا از برترین‌ها هستند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید بیشترین عبارت جستجو شده در موتور جستجوی گوگل در سال ۲۰۲۴ چه بوده است؟ باید گفت، این جستجو مربوط به Robin Williams و مرگ حزن‌انگیز وی بوده است.

در رده دوم جستجو‌های گوگل به موضوع جام جهانی و World Cup بر‌می‌خوریم که همچنین موضوع اول بحث‌ها و پست‌های فیس‌بوکی در سال ۲۰۲۴ نیز بوده ‌و هیچ تعجبی ندارد که یکی از بر‌ترین رویدادهای ورزشی جهان در سال ۲۰۲۴ جزو بر‌ترین موضوعات جستجو شده در گوگل و موتور جستجوی این شرکت باشد.

به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم، موضوع ویروس ابولا و هواپیمای ناپدید شده خط هوایی مالزی با نام پرواز MH۳۷۰ قرار گرفته‌اند؛ اما موضوعات پنجم و ششم بسیار جالب توجه هستند: موضوع ALS و چالش ‌سطل آب یخ در رده پنجم و بازی محبوب Flappy Bird در جایگاه ششم است.

به ترتیب موضوعات بر‌تر جستجو شده در موتور جستجوی گوگل عبارتند از: Conchita Wurst برنده یورو ویژن، ISIS یا گروه تروریستی داعش، فیلم Frozen، و المپیک بازی‌های زمستانی سوچی.

اما در موضوع بر‌ترین عبارات جستجو شده در سال ۲۰۲۴ در بخش کالاهای مصرفی الکترونیکی، بدون هیچ تعجبی iPhone ۶ بر‌ترین مورد جستجو بوده ‌و در رده دوم رقیب اصلی اندرویدی اپل یعنی سامسونگ Galaxy S۵ قرار گرفته است.

نکته جالب در این میان، آنکه توقع بر آن بوده که سامسونگ Galaxy Note در رده سوم یا چهارم قرار بگیرد، ولی در رده سوم، Nexus ۶ و در رده چهارم MOTO G از شرکت موتورولا ‌‌‌و Galaxy Note در رده پنجم جای گرفته است. این موضوع نشان دهنده آن است که علاقه در سال ۲۰۲۴ بیش از همه متوجه گوشی‌ها و کالاها‌ با بهای مناسب برای مشتریان بوده است.

از آنجا‌ که ممر اصلی درآمدی گوگل وابسته به تبلیغات است، در نتیجه هیچ جای تعجبی نیست که گوگل با انتشار یک چنین گزارش‌هایی و نیز طراحی و تدوین ابزار Google Trends توجهات کاربران و اصحاب کسب و کار را به خود جلب کند. وجود یک چنین گزارش‌هایی کمک بسیاری به شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی می‌کند تا به درستی بازار هدف خود را برای تبلیغات شناسایی کرده و ‌روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.