لیلی رشیدی کارگردان شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

گروه تئاتر کودکان کار با نام ˝مام˝ در فیلم لیلی رشیدی بازی می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، لیلی رشیدی که با تلفن همراه در بخش نگاه هنرمند این جشنواره حضور دارد، گروه تئاتر کودکان کار را موضوع فیلم خود قرار داده است.

رشیدی دربارهٔ ایده فیلم خود گفت: ابتدا تصمیم داشتم پشت صحنه ۵ تئاتر حرفه ای را کار کنم و نشان بدهم که در دو دقیقه آخر قبل از اجرا چه اتفاقاتی در پشت صحنه می افتد، ولی به طور اتفاقی تئاتری از کودکان افغان را دیدم که در مرکز کودکان کار در خیابان مولوی اجرا می شد و کارگردان آن هم نوجوانی افغان به نام نثار است.

او فیلم برداری از تئاتر کودکان کار را بسیار هیجان انگیز توصیف کرد و گفت: اجرای یک نمایشنامه در حیاط مدرسه، سالن تمرین، بلیط فروشی به سبک کودکانه و … همه این مراحل به نظرم جالب آمد. بنابر این فکر کردم به جای اینکه از تئاترهای حرفه ای فیلم بسازم، این گروه را موضوع فیلمم قرار دهم تا آنها را به همه معرفی کنم. به نظرم گروه تئاتری که بسیار ساده همه کارهایش را پیش می برد، باید حمایت شود و همه آنها را بشناسند.

این بازیگر تئاتر فیلم ساختن با موبایل را بسیار هیجان انگیز می داند و می گوید: پروسه فیلم ساختن همیشه با پرداختن به یک سری تکنیک ها همراه است و این تکنیک ها در ساخت فیلم موبایلی ساده تر شده است. نکته دیگر در فیلم سازی با موبایل سریعتر بودن فیلم سازی است به این معنا که اگر موضوعی در لحظه توجهم را جلب کند با تلفن همراه می توانم سریعا عکس یا فیلم آن لحظه را بگیرم و احتیاج به برنامه ریزی از قبل ندارد.

رشیدی که فیلم برداری فیلم کوتاه خود را با گوشی “اکسپریا زد تو” انجام داده دربارهٔ قابلیت های مورد استفاده اش در فیلم برداری گفت: با این گوشی صحنه‌های بسیار بسیاری را فیلم گرفتم تا اینکه حافظه موبایلم کاملا پر شد ولی بعد که راش‌ها را دیدم، به این نتیجه رسیدم که می توانم یک فیلم مستند کوتاه بسازم.
او ساخت فیلم مستند را مثل یک تجربه می داند و می گوید: در کار مستند خود فیلم ساز هم مثل تماشاچی است و با مسائلی روبرو می گردد که باید به آنها بپردازد. در کارهای مستند همیشه یک سری اتفاقات جالبتر از آنکه فکر می کنی پیش میآید.

لیلی رشیدی همراه با ۹ هنرمند دیگر در بخش نگاه هنرمند جشنواره فیلم و عکس همراه تهران فیلم کوتاه موبایلی ساخته‌اند. این فیلم‌ها در زمان برگزاری جشنواره از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه در پردیس سینمایی ملت نمایش داده می‌شود.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.