لیونل مسی بهترین بازیکن سال جهان شد

۱۸م دیماه ،

مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در مقر فیفا و در شهر زوریخ برگزار شد و لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا برای چهارمین بار عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را از آن خود کرد و توپ طلا را به دست آورد.

مسی که در سال ۲۰۱۲ در مجموع ۹۱ گل به ثمر رسانده از بازیکنانی مثل زین‌الدین زیدان و رونالدو برزیلی که هر کدام سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شده‌اند، پیشی گرفت.

مسی برای کسب این عنوان با کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید و آندرس اینیستا هافبک بارسلونا به رقابت پرداخت.


علی دایی، سرمربی راه‌آهن هم به عنوان برترین گلزن تاریخ جهان در این مراسم حضور داشت و به مسی رای داد.

* ۱۰ نفر از بارسا و رئال در تیم منتخب جهان

تیم منتخب جهان اعلام شد که بر این اساس ایکر کاسیاس، دنی آلوز، جرارد پیکه، سرخیو راموس، فالکائو، مارسلو ژاوی، ژاوی آلونسو، اینیستا، لیونل مسی و رونالدو ۱۱ بازیکن این تیم بودند.

در تیم منتخب سال ۲۰۱۲ فقط فالکائو غریبه بود از تیم اتلتیکو مادرید انتخاب شد و ۱۰ نفر دیگر بازیکنان تیم های رئال مادرید و بارسلونا بودند.

*پیاساندیچ بهترین مربی فوتبال زنان شد

پیاساندیچ موفق شد عنوان بهترین مربی سال ۲۰۱۲ زنان جهان را کسب کند. این مربی سوئدی موفق شد در المپیک ۲۰۱۲ لندن، تیم ملی زنان آمریکا را قهرمان کند.

رقبای او نوریو ساساکی از تیم ملی فوتبال زنان ژاپن نایب قهرمان المپیک لندن و برونو بینی از تیم ملی فوتبال فرانسه بودند.

*ویسنته دل بوسکه بهترین مربی جهان شد

در بخش بهترین مربی فوتبال، ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا با کسب اکثریت آرا این عنوان را بدست آورد.

دل بوسکه در این بخش با جوزپه گواردیولا و ژوزه مورینیو رقابت داشت.

*جام ریاستی فیفا در دستان قیصر

 فرانس بکن بائر اسطوره و قیصر فوتبال آلمان در این مراسم جایزه ریاستی فیفا را به خود اختصاص داد تا یک بار دیگر نا این ستاره سال‌های دور زنده شود.

* جایزه بازی جوانمردانه به آسیایی‌ها رسید

در بخش بازی جوانمردانه فوتبال ازبکستان انتخاب شد که این جایزه را رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان دریافت کرد.

*جایزه پوشکاش به میروسلاو استاچ رسید

جایزه بهترین گل به میروسلاو استاچ رسید. وی این گل را در دیدار فنرباغچه مقابل گنچلربیرلیگی ترکیه به ثمر رساند. گل فالکائو دوم و گل نیمار نیز در رده سوم قرار گرفت.

وی پس از دریافت جایزه گفت: خیل خوشحالم از این جایزه و باید از هم بازی هایم در باشگاه و تیم ملی تشکر میکنم.

این جایزه معروف به جایزه پوشکاش، ستاره فقید لهستان است.

*ابی وامباخ بهترین بازیکن زن فوتبال جهان شد

ابی وامباخ بازیکن تیم ملی آمریکا به عنوان بهترین فوتبالیست زن در سال ۲۰۱۲ برگزیده شد. این فوتبالیست آمریکایی با مورگان،هموطن خود و مارتا برزیلی دارنده ۵ عنوان بهترین بازیکن زن جهان رقابت داشت.

*مسی مرد سال فوتبال جهان شد/ رکورد تازه برای مستطیل سبز

 لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا برای چهارمین بار عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را از آن خود کرد و توپ طلا را به دست آورد.

مسی که در سال ۲۰۱۲ در مجموع ۹۱ گل به ثمر رسانده از بازیکنانی مثل زین‌الدین زیدان و رونالدو برزیلی که هر کدام سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شده‌اند، پیشی گرفت.

مسی برای کسب این عنوان با کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید و آندرس اینیستا هافبک بارسلونا به رقابت پرداخت.

مسی پس از این عنوان اظهار داشت: کسب این عنوان برایم غیر قابل باور و حرف زدن در مورد آن سخت است. از همه هم بازی هایم، دوستان و خانواده‌ام سپاسگذارم و تشکر ویژه‌ای از همسرم و فرزندم دارم.

* لبخندهای معنادار رونالدو در میان تشویق‌های حاضرین که برای دریافت جایزه بهترین بازیکن جهان توسط مسی بود، جالب توجه بود.

بهترین بازیکن جهان گفت: کسب عنوان بهترین بازیکن جهان برای چهارمین بار کمی برایم غیرقابل باور است.

لیونل مسی پس از کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۲ جهان اظهار داشت: صادقانه باید بگویم که کسب چهارمین عنوان مرد سال جهان کمی برایم غیرقابل باور است و وقتی به این جایزه رسیدم  باید هم حرف زدن در مورد آن سخت باشد.

وی افزود: این مقام برای من بسیار بزرگ بود. دوست دارم که در این افتخار تازهم از همه هم‌بازی‌هایم در بارسلونا و اینیستایی که کنارم بود و لحظات خوبی را کنار آنها تجربه کردم، تشکر کنم.از همه دوستانم و همبازی‌هایم در تیم ملی آرژانتین هم تشکر می‌کنم.

مسی عنوان کرد: از کادر فنی، خانواده و همه کسانی که کمکم کردند صمیمانه سپاسگزارم و باید یک تشکر ویژه هم از همسر و بچه‌ام« تیاگو» داشته باشم.

لیونل مسی در میان سه کاندید برای کسب عنوان بهترین بازیکن توانست این عنوان را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کند. کریستیانو رونالدو و آندره اینیستا دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان بودند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.