لیونی به دیدار بان کی مون می‌رود

۱۱اردیبهشت،

REUTERS-1.JPG

دبیرکل سازمان ملل برای بررسی پذیرش طرح تبادل اراضی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سوی اعراب امروز(پنجشنبه) با تزیپی لیونی دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، عنوان داشت که دبیرکل اتحادیه عرب از نزدیک روند طرح اصلاح شده صلح کشورهای عربی و تبادل اراضی میان فلسطین و اسرائیل را دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: بان کی مون بارها تاکید کرده است که راهکار تشکیل دو کشور باید فعال شود و نیازمند آن هستیم که رکود به وجود آمده در مذاکرات صلح شکسته شود.

نسیرکی همچنین عنوان داشت که قرار است دبیرکل سازمان ملل امروز با تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی دیدار کرده و در خصوص روند صلح مذاکره کند.

پیشتر لیونی از پذیرش طرح تبادل اراضی از سوی اتحادیه عرب استقبال کرده بود و قرار است طی چند روز آینده با جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای بررسی بیشتر این طرح دیدار داشته باشد.

جان کری پیشتر اعلام کرده بود که پذیرش این طرح گامی بزرگ روبه جلو به شمار می‌آید.

طرح صلح کشورهای عربی در سال ۲۰۰۲ در نشست بیروت ارائه داده شد و در برگیرنده به رسمیت شناختن کامل رژیم صهیونیستی از سوی اعراب در صورت عقب نشینی اسرائیل از اراضی ۱۹۶۷ و حل مساله آوارگان فلسطینی بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.