لیگ برتری ها نونوار شدند

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

لیگ برتر تکواندو باشگاه ها کشور با حال و هوای تازه ای در تهران برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشیممتازنیوز، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو باشگاه های کشور در رده سنی جوانان بزرگ سالان سرانجام پس از تعویق چند باره و با شرکت هفت تیم دانشگاه آزاد اسلامی، صنعت مس کرمان،‌سایپا،‌ قوامین ناجا، شهرداری ورامین، استیل البرز و شرکت ملی حفاری ایران شنبه ۱۳ آبان همزمان با عید غدیر در خانه تکواندو استارت خورد.

فصل پیش لیگ برتر این رده سنی با نام جام خلیج فارس با شرکت ۹ تیم برگزار شد.

در حالیکه سازمان لیگ فدراسیون تکواندو سعی در برگزاری مسابقات با ۱۰ تیم را داشتند در حالیکه در فصل جاری تیم های شهرداری بندر عباس و گاز فجر جم امتیاز خود را به تیم های شهرداری ورامین و استیل البرز واگذار نمودند و مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه تهران نیز تیمی را وارد رقابت ها نکرد مسابقات امسال علاوه بر ح.واشی پیش از آن در هفته اول با حال و هوای تازه ای برگزار شد که از جمله آن می توان به پوشش پخش زنده رقابت ها با حضور حامیان مالی خوب و مناسبی اشاره نمود.

رقابت های هفته اول بر روی یک شیاپ چانگ خانه تکواندو تهران و به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد.

با توجه به سیستم طراحی شده در ثبت نام تیم های شرکت نماینده در پایگاه اینترنتی سازمان لیگ امکان اضافه شدن تیمی به لیگ برتر پس از پایان مهلت ثبت نام وجود نداشت و به همین سبب با انحلال تیم شهرداری بندر عباس قهرمان فصل پیش، هرمزگانی ها نتوانستند نماینده دیگر خود تایر واتر بندر عباس را در وقت مناسب جایگزین نمایند.

با اینکه طی فصل های قبل مسابقات با هوگوهای الکترونیکی لاجاست برگزار می شد با تصمیم مسئولان مسابقات امسال با هوگوهای الکترونیکی (دی دو) برگزار می گردد.

همچنین با برگزاری هفته اول مسابقات به مدت یک ماه به سبب اعزام تیم ملی به پیکارهای جام جهانی تعطیل می گردد.

*حواشی هفته اول لیگ برتر

یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندو در بازی های المپیک لندن ناکام بود پس از مدتی به روی شیاپ چانگ مسابقات رفت و توانست در قالب تیم دانشگاه آزاد ۹ بر ۲ مقابل محسن چگینی از مس کرمان به پیروزی برسد و سبب تشویق در هفته اول مسابقات لیگ برتر قرار بگیرد.

سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، جمعی از مسئولان تیم ها و پیشکسوتان قهرمانان و نصرالله ایزدپناه مدیر عامل تیم استیل البرز در سالن مسابقات حاضر بودند.

غلامحسین ذوالقدری دبیر فدراسیون سید حسین زینال حسینی مدیر اجرایی لیگ برتر و فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی از غایبان مساباقت لقب گرفتند.

همچنین بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی امید، مهدی ممتازنیوز و علی محمد بسحاق مربیان تیم ملی و نیز هادی ساعی مدیر فنی تیم های ملی در سالن رقابت ها حضور داشتند.

محمد باقری معتمد دارنده نشان نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز به سبب عمل جراحی زانوی پا در مسابقات غایب بود وی هنوز قراردادی با تیم های لیگ برتری امضا نکرده و وضعیت مسابقه دادن وی در این رقابت ها هنوز مشخص نمی باشد.

سامانه طراحی شده باشگاه هواداران تکواندو و نیز کمیته تبلیغات فدراسیون با مسئولیت جلیلی فر مدیر سابق روابط عمومی در این روز راه اندازی شد.

*بهترین های لیگ برتر

در بخش بهترین ها سازمان لیگ فدراسیون در پایان هفته اول مسابقات حافظ مهدوی از تهران را به عنوان بهترین داور، سید نعمت خلیفه از دانشگاه آزاد را به عنوان بهترین مربی، هادی ساعی از استیل البرز را به عنوان بهترین سرپرست، پیام قبادی از استیل البرز با توجه به برد ۱۳ بر ۶ مقابل کورش رجلی ملی پوش تیم ملی حفاری به عنوان فنی ترین بازیکن و تیم سایپا را به عنوان تیم اخلاق انتخاب نمود.

در پایان مسابقات هفته اول تیم دانشگا آزاد اسلامی، قوامین ناجا، ملی حفاری، استیل البرز، مس کرمان، سایپا و شهرداری ورامین در مکان های اول تا هفتم قرار گرفتند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.