لیگ قهرمانان اروپا فضای سیاسی مالزی را سرد کرده است

به گزارش ایرنا، روزنامه ‘استریت تایمز’ نوشت، واحد همبستگی و اتحاد ملی مالزی پیش بینی کرد، اعتراضات و دیگر فعالیت های سیاسی این کشور تا اول ماه جولای که لیگ قهرمانان اروپا به کار خود پایان می دهد، کاهش یابد.

‘آزمان امین حسن’ دبیرکل واحد همبستگی و اتحاد ملی مالزی گفت: این قبیل حوادث در هر زمانی ممکن است رخ دهند، اما با توجه به اینکه ساعت برگزاری این رقابت ها اوایل بامداد به وقت محلی است، باعث خستگی و خواب روزانه بسیاری از مردم شود.

وی افزود: ماه رمضان نیز که احتمالا از ۲۰ جولای (۳۰ تیر) آغاز خواهد شد می تواند فضای سیاسی مالزی را متعادل کند تا زمینه برگزاری انتخابات سراسری را فراهم نماید.

زمان برگزاری سیزدهمین انتخابات سراسری در مالزی، از حدود یک سال پیش موضوع رسانه های این کشور شده است، به نحوی که در تمامی مراسم ‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی از آماده شدن زمینه برگزاری انتخابات خبر می دهد، هر چند که وی تاکنون به تاریخ دقیق این دوره از انتخابات اشاره ای نکرده است.

براساس روند کنونی، انتخابات این کشور می بایست در سال آینده میلادی برگزار شود، اما از آنجایی که نخست وزیر این اختیار را دارد که انتخابات را به صورت زودهنگام برگزار کند، نجیب تون رزاق از سال گذشته این مساله را مطرح کرده است که قصد دارد انتخابات را پیش از تاریخ اصلی آن برگزار کند.

احتمال داده می شود که انتخابات سراسری مالزی در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ برگزار شود.

آساق**۳۵۵/۱۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۴۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.