مأموریت ویژه‌ای برای آلودگی هوا به اورژانس ابلاغ نشده است/ گزارشی از افزایش بیماران نداریم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیر روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد به سبب اینکه وضع آلودگی هوای تهران در حالت اضطرار قرار ندارد، در نتیجه مأموریتی ویژه‌ای برای پایگاه‌های اورژانس ابلاغ نشده است و در میادین پر رفت و آمد مستقر نشده‌ایم.

حسن عباسی در گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد: در یک هفته قبل مأموریت‌های اورژانس تهران را بررسی کردیم اما تأثیر معناداری بین آلودگی هوا و مأموریت‌های اورژانس یافت نشد.

وی ادامه داد: زمانی که با اورژانس تماس گرفته می‌شود، وضعیت بیمار در حالت وخیمی بوده که باید به بیمارستان انتقال داده شود در نتیجه به سبب اینکه بیماری به سبب آلودگی در چنین شرایطی با اورژانس تماس نگرفته، گزارشی از وضعیت آلودگی و مأموریتهای مرتبط با آن به دست نیامده است.

عباسی ادامه داد: از سوی دیگر آلودگی هوا در مرحله اخطار قرار دارد و به وضعیت اضطرار نرسیده‌ایم. عوارض این وضعیت در حد سوزش چشم، سرفه و تنگی نفس است و تأثیر مستقیمی بر ماموریت اورژانس ندارد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران احتمال داد که تعداد مراجعان بیمارستان‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌ها در این ایام افزایش یافته باشد، گفت: ‌روز قبل کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران تشکیل شد و چون وضعیت آلودگی هوا «اضطرار» اعلام نشده است، مصوبه‌ای را به اورژانس ابلاغ نکرده‌اند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.