ماتادورها ایتالیا را نابود کردند

جام جم آنلاین: تیم ملی اسپانیا شامگاه یکشنبه در فینال یورو ۲۰۱۲ در استادیوم کی‌یف تیم ملی ایتالیا را با چهار گل درهم شکست و قهرمان اروپاشد تا افتخار جاودانی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش بامداد دوشنبه جام جم آنلاین، اسپانیا از هم اکنون اسطوره شده است. پس از فتح یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی  ۲۰۱۰ ،ماتادورهای سرخ پوش با قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ به سه عنوان پیاپی با ارزش دست یافتند که در تاریخ فوتبال بی سابقه است.

تیم ویسنته دل بوسکه از همان نیمه نخست برتری اش بر ایتالیا را نشان داد. داوید سیلوا در دقیقه ۱۴ و خوردی آلبا در دقیقه ۴۱ دو گل اسپانیا را به ثمر رساندند. ایتالیا هیچ نشانی از تیمی که در برابر آلمان به پیروزی رسیده بود نداشت.

فرناندو تورس در دقیقه ۸۴ و خوان ماتا در دقیقه ۸۸ دو گل دیگر را وارد دروازه بوفون کردند تا فینال یورو ۲۰۱۲ شاهد پیروزی چهار بر صفر ماتادورها در برابر آزوری ها  باشد.

ایتالیا در این دیدار تیمی از هم گسیخته و فاقد انسجام تیمی بود.

اسپانیا امروز بر بام تاریخ فوتبال جهان قرار دارد. این تیم حتی بهتر از آلمان که در سال ۱۹۷۲ فاتح یورو و در سال ۱۹۷۴ قهرمان جام جهانی شده بود، عمل کرد. همینطور فتح جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ توسط فرانسه در برابر سه عنوان پیاپی اسپانیا رنگ باخته است. بهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.