ماتادور به شبکه یک می آید

جام جم آنلاین: با گذشت بیش از یک هفته از کلید خوردن سریال «ماتادور»‌ به‌کارگردانی فرهاد نجفی گروه سازنده این سریال در تلاشند تا بتوانند این سریال را برای پخش در مهرماه آماده کنند.

پوریا پورسرخ، سام درخشانی، مجید واشقانی، علیرام نورایی، شقایق فراهانی و پولاد کیمیایی بازیگران اصلی این مجموعه هشت قسمتی هستند.

«ماتادور» که یک درام پلیسی ـ سیاسی است به سفارش موسسه ناجی هنر برای پخش از شبکه اول سیما ساخته می‌شود.

سال گذشته نیز امینی سریال «سقوط آزاد» را به تهیه‌کنندگی این موسسه کارگردانی کرد. امسال هم ابتدا قرار بود کارگردانی کار را علیرضا امینی بر‌عهده بگیرد که در ادامه فرهاد نجفی جایگزین این کارگردان شد.

داستان سریال «ماتادور» درباره یک مقام بلندپایه اروپایی است که مهمان کشور ایران می‌شود و یک گروه پلیس حفاظت از او را برعهده می‌گیرند.

این در حالی است که مشخص شده یک گروه تروریست قصد ترور او را دارند. تروریست‌ها از طرف دشمن خارجی حمایت می‌شوند.

آرش قادری که نگارش فیلمنامه‌های «هوش سیاه» و «عملیات ۱۲۵» را در کارنامه دارد، نگارش فیلمنامه «ماتادور» را نیز بر‌عهده دارد.

فرار از زندان در سال ۸۰

سعید منتظرالمهدی، مدیرعامل موسسه ناجی هنر در گفت‌وگو با جام‌جم درباره صحنه‌هایی که تاکنون ضبط شده، گفت: در دو سه روز اول سکانس‌های خارجی مربوط به سال ۸۰ را تصویربرداری کردیم. یعنی صحنه‌هایی که مربوط به فرار علیرام نورایی (ماتادور) از زندان می‌شود. شهربازی، پارک جمشیدیه، شهرک راه‌آهن و تئاتر شهر از دیگر لوکیشن‌هایی است که تصویربرداری، روزهای آینده در آنجا انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که هر یک از بازیگران در چه نقشی ظاهر می‌شوند، گفت: در این سریال جدال چند پلیس تخصصی با یک گروه تروریستی را خواهیم دید. پوریا پورسرخ نقش یک پلیس تخصصی تیراندازی و حفاظت از شخصیت‌ها را بازی می‌کند. سام درخشانی پلیسی است که بمب‌ها را خنثی می‌کند. پولاد کیمیایی در نقش پلیس سایبری (فضای اینترنت)‌ ظاهر می‌شود. شقایق فراهانی نقش یک زن منفی را بازی می‌کند و به عنوان رابط از خارج کشور وارد ایران می‌شود و نقشه ترور و بمبگذاری را هدایت می‌کند.

علیرام نورایی فردی است که «ماتادور» نام دارد و اجرای ترور اصلی برعهده اوست. او در سال ۸۰ از زندان فراری داده می‌شود تا نقشه ترور را دنبال کند. تیرداد کیایی نیز به عنوان دستیار ماتادور در کنارش فعالیت می‌کند.

منتظرالمهدی با رد این خبر که پخش سریال ماتادور در هفته ناجاست، گفت: برای هفته ناجا سریال «دیوار»‌ به کارگردانی سیروس مقدم را در نظر گرفته‌ایم که کار تصویربرداری‌اش به نیمه رسیده است. «ماتادور» نیز از پنجشنبه سیزدهم مهرماه به‌صورت شبانه(به‌جز جمعه شب‌ها) روانه آنتن می‌شود.

نقش پر رنگ بدلکاران

منتظرالمهدی «ماتادور»‌ را سنگین‌ترین سریال پلیسی ایران خواند و گفت: این سریال اجرای سنگینی دارد و تولیدش مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است. در این سریال می‌خواهیم نشان دهیم که پلیس از تمامی امکاناتش برای ایجاد و حفظ امنیت استفاده می‌کند. چند صحنه بمبگذاری در قطار را داریم که پلیس با هلی‌کوپتر به بالای قطار می‌رود و فضا را کنترل می‌کند. در مجموع، صحنه‌های انفجار و تعقیب و گریز در این سریال زیاد است.

مدیرعامل موسسه ناجی هنر علت تغییر کارگردان را نرسیدن به توافق با کارگردان قبلی ذکر کرد و توضیح داد:‌ زمانی کارگردان تغییر کرد که سریال در مرحله پیش‌تولید بود بنابراین به کار لطمه‌ای وارد نشد. در این مدت بازیگران و بدلکاران تمرین بیشتری کردند. بدلکاران در این سریال فعالیت پررنگی دارند. آنها در چند صحنه از هلی‌کوپتر به پایین می‌پرند و همچنین حرکات پارکو (پریدن روی در و دیوار) انجام می‌دهند. بخشی از بدلکاران ما هم موتورسوار هستند و در صحنه‌های تعقیب و گریز به کمک پلیس می‌آیند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.