ماجدی: اگر همه بازیکنان ما یک علی کریمی باشند، همه تیم ها را می بریم

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

سرپرست تیم فوتبال استقلال، گفت: باید فکر کنیم که همه بازیکنان ما یک علی کریمی می باشند و اگر چنین تفکری در تیم ما به وجود بیاید، همه تیم ها را می توانیم شکست دهیم.

میرشاد ماجدی سرپرست تیم استقلال، در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، اظهار داشت: به نظر من بازی با ازبکستان به مراتب سخت تر از بازی با کره جنوبی است. پیش از دیدار ما با کره جنوبی، یک همبستگی ملی در همه ارکان فوتبال ما از هوادار گرفته تا مدیر، مربی و بازیکن صورت گرفت و برنده آن بازی خانگی شدیم، اما در حال حاضر آن شور و هیجان پیش از بازی با کره جنوبی را نمی بینم.

وی افزود: متاسفانه فوتبال ما در خواب پیروزی مقابل کره جنوبی است و همه فکر می نمایند بازی راحتی مقابل ازبکستان داریم، اما اصلا چنین چیزی نیست.

یادمان نرود که ازبکستان در بازی رفت در تاشکند ۵ بازی خودش را به دلیل محرومیت نداشت. بازی با ازبکستان سرنوشت ما را برای صعود به جام جهانی رقم می زند و باید شور ملی به وجود بیاید و همه با غیرت و تعصب ایرانی در استادیوم حاضر شویم و از تیم ملی حمایت کنیم.

سبک بازی ازبکستان قدرتی و فیزیکی است و آنها به هیچ وجه شکنندگی کره جنوبی را ندارند و اگر آن وفاق ملی باشد، پیروزی مقابل ازبکستان دور از دسترس نیست.

وی در ادامه گفت: من بازی ایران و اسپانیا را در جام جهانی فوتسال در تایلند از نزدیک دیدم. در نیمه اول کسی از تیم ما حمایت نکرد و از اسپانیا عقب افتادیم، اما برای نیمه دوم نمی دانم آن همه ایرانی از کجای بانکوک خودشان را به سالن مسابقه رساندند و از تیم ملی حمایت نمودند، همان شور و هیجانی که هواداران به وجود آوردند، سبب شد که تیم ما روحیه بگیرد و اسپانیا عقب بنشیند و بازی را مساوی نمودیم.

وی افزود: در خیلی مواقع ما روی مسائل فنی بحث می کنیم، اما بحث روحی و روانی خیلی مهم است و الان باید در مورد این مسئله صحبت کنیم، چون بچه های ما نیاز دارند که از سکوها انرژی بگیرند.

سرپرست تیم استقلال، اظهار داشت: متاسفانه علی کریمی در بازی با تاجیکستان مصدوم شد. باید قبول کنیم که کریمی یکی از اسطوره های فوتبال ما است، اما شک نکنیم تیمی که می خواهد به جام جهانی برود، نباید متکی به یک نفر باشد.
 
ما باید فکر کنیم که همه بازیکنان ما یک علی کریمی می باشند و اگر چنین تفکری در تیم ما به وجود بیاید، همه تیم ها را می توانیم شکست دهیم، اما اگر روی یک بازیکن تکیه کنیم، به مشکل بر می خوریم.
فوتبال جهان به سمت کار تیمی رفته است، ستاره ها مهم می باشند اما کافی نیستند و کار تیمی مهم است.

وی افزود: بازیکن سرنوشت ساز ما در بازی با ازبکستان مردم خواهند بود، همان یار دوازدهم که در بازی با کره جنوبی به داد ما رسید. مردم در بازی با ازبکستان هم نقش تعیین نماینده ای دارند و می توانند سرنوشت این بازی خانگی را برای ما رقم بزنند.

وی در ادامه گفت: پس از چند بازی که تیم ملی ما با یک مهاجم کار می نمود، کی روش در بازی با کره جنوبی از ۲ مهاجم استفاده نمود. به کی روش توصیه می کنم که مقابل ازبکستان هم هجومی کار کنیم. اگر با مهاجمان زیاد از آغاز بازی به سمت دروازه ازبکستان حمله کنیم، با فشاری که هواداران از روی سکوها خواهند آورد، ازبکستان عقب خواهند نشست و نتیجه می گیریم، اما اگر بخواهیم اول حریف را در زمین ارزیابی کنیم و بعد تصمیم بگیریم، به مشکل بر می خوریم. ما باید از دقیقه یک هجومی بازی کنیم و نشان بدهیم که برای برد به زمین آمده ایم.

ازبکستان قدرت بدنی بالایی دارد و یک تیم فیزیکی است، اما باید مقابل آنها محکم و با قدرت بازی را آغاز کنیم تا به نتیجه مورد نظرمان برسیم.

وی افزود: نتیجه این بازی خانگی برای ما اهمیت بسیار زیادی داشته و در صعود ما به جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل  نقش مهم و تعیین نماینده ای دارد. باید این دیدار را کاملا جدی بگیریم و به دور از همه مسائل حاشیه ای، فقط به فکر کسب ۳ امتیاز این دیدار خانگی باشیم.

یادمان باشد که در حال حاضر ازبکستان ۵ امتیازی است و نتیجه این دیدار برای آنها هم خیلی مهم است، چون ۳ امتیاز این دیدار می تواند آنها را برای صعود به جام جهانی امیدوار کند، اما در خانه خودمان نباید به ازبکستان چنین اجازه ای بدهیم، بلکه باید با قدرت کار کنیم و ۳ امتیاز این بازی مهم و سرنوشت ساز را در تهران، حفظ کنیم.

ماجدی در پایان گفت: هواداران اگر بپذیرند که همه بازیکنان ما علی کریمی می باشند و هر ۱۱ بازیکنی که در زمین می باشند را دوست داشته باشند، بسیار عالی خواهد شد. هوادارانی که برای بازی با ازبکستان به استادیوم می روند، باید همه انرژی شان را بگذارند و یک نفس تیم ملی را تا لحظه آخر تشویق نمایند. طرفداران تیم ملی در بازی با کره جنوبی هم همین کار را نمودند و اگر چنین فضایی دوباره به وجود بیاید، شکست ازبکستان دور از دسترس نیست. هواداران در این بازی قرمز و آبی را فراموش نمایند، چون بحث ملی است و باید از ته قلب تیم ملی را حمایت کنیم./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.