ماجراهای اوباما و تعطیلات تابستانی‌اش

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

اوباما در تعطیلات تابستانی سال ۲۰۱۲، نیز تصمیم به تمرکز بر روی فعالیت‌های انتخاباتی خود گرفت. طی تابستان قبل نیز وی درگیر موضوع سرنگونی دیکتاتور لیبی معمر قذافی بود.

باراک اوباما احتمالا باید فقط از تعطیلات محروم بشود. او به سختی یک هفته از تعطیلات تابستانی را در تاکستان مارتا گذراند. وی هیچ شانسی برای گذراندن اوقات فراغت باب میل خویش ندارد.

به گـزارش راه دانشجو به نقـل از روزنامه واشنگتن پست؛ اول، دولت تحت کنترل نظامی در مصر روز چهارشنبه در حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهور عزل شده، بیش از ۶۰۰ کشته و شمار بسیاری زخمی برجای گذاشت.

دوم، روزنامه واشنگتن پست در گزارش پنجشنبه شب خود اعلام کرد که متأسفانه آژانس امنیت ملی – که صبورانه از برنامه های نظارت اوباما دفاع می کند – مرتکب نقض قوانین حریم خصوصی هزاران نفر از جمله رهگیری ایمیل و تماس های تلفنی شهروندان ایالات متحده شده است.

بر اساس گفته های ناظران، این غیر ممکن است که رئیس جمهور اوباما بتواند برای چند روز، تعطیلات خوبی داشته باشد.

در ماه دسامبر، اوباما برای گذراندن تعطیلات با خانواده خود به جـزایر هاوایی پرواز کرد و برای کمک به حفظ کشور و حل مسئله “صخره های مالی”، مجبور به بازگشت زود هنگام شد.

او در تعطیلات تابستانی سال ۲۰۱۲، تصمیم به تمرکز بر روی فعالیت های انتخاباتی خود گرفت. طی تابستان قبل نیز وی درگیر موضوع سرنگونی دیکتاتور لیبی معمر قذافی بود.

دو سال قبل از آن، سناتور تد کندی (D-Mass) درگذشت و تشییع جنازه او در حالی که اوباما در تعطیلات تابستان بود، صورت گرفت.

بیانیه روز پنجشنبه رئیس جمهور دربارهٔ مصر در انتقاد از دو جبهه، نظر همگان را به خود جلب کرد.
همچنین، بسیاری اصرار دارند که به سادگی به شکست یک تمرین نظامی مشترک با مصر اشاره کنند، در حالی که بیش از ۱ میلیارد دلار کمک سالانه برای ادامه به جریان هیچ تاثیری بر رژیم ندارد.

اوباما بیانیه خود را اعلام کرد و سپس به بازی گلف – با دعوت رئیس جمهور پیشین جورج دبلیو بوش – رفت.

اوباما، امسال نیز شاهد سپری شدن یکی دیگر از دوران تعطیلات خود بدون استراحت یا آرامش است. این بدترین هفته در واشنگتن بود، آن هم برای رئیس جمهور ایالات متحده.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.