ماجرای ثروتمندترین مرد چین

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از جام جم آنلاینزونگ کینگهو ثروتمندترین مرد چین دوست دارد از این تکیه کلام استفاده کند : “هر سنت از ثروتم را iبه زحمت درآورده ام”.

به گزارش تفسیری روز شنبه جام جم آنلاین iبه نقل از لوفیگارو، زونگ کینگهو مالک شرکت صنایع غذایی واهاها iبه عنوان ثروتمندترین مرد چین معرفی شده است. فوربس و هورون در دو گزارش تفسیری جداگانه  ثروت کینگهو را برآورد کرده اند.


فوربس ثروت او را ۱۰ میلیارد دلار برآورد کرده و افزوده هر سال ۳٫۵ میلیارد دلار بر ثروت وی افزوده می شود. هورون iبه نوبه خود دارایی زونگ را ۱۲٫۵ میلیارد دلار تخمین زده است.


زونگ دوست دارد این تکیه کلام را تکرار کند: ” اگر ثروتمند شده ام ، هر سنت آن را iبه زحمت iبه دست آورده ام”.


داستان  زونگ کینگهو از آن ماجراهایی است که چینی ها دوست دارند، بشنوند، مردی که با دست خالی یک امپراتوری بنا کرد. وی در سال ۱۹۴۵ در شهر هانگژو استان ساحلی زژیانگ متولد شده است.


رژیم کمونیستی مائوتسه تونگ iبه دلیل سابقه پدربزرگ که یک عضو عالیرتبه رژیم سابق بود خانواده را مطرود کرد و پدر زونگ قادر iبه یافتن کاری نبود. بنابراین خانواده با دستمزد مادر زندگی را سپری می کردند.


در اوایل دهه ۱۹۶۰ زونگ برای کار iبه روستا رفت. هنگامی که دنگ شیائوپینگ اصلاحات بزرگ را iبه راه انداخت او از فرصت استفاده کرد. در آن وقت ، وی رییس یک شرکت تعاونی بود. او با شراکت دو بازنشسته شرکت را خریده و ظرف چند سال آن را تبدیل iبه یک غول نوشابه سازی کرد.


زونگ با عرضه یک نوشابه بر پایه شیر که برای سلامت کودکان مفید تشخیص داده شده بود iبه موفقیت زیادی دست یافت. سپس او بازار سراسر کشور را با کوکا چینی اشباع کرد.


در سال ۱۹۹۶ او با شرکت دانون غول صنایع غذایی فرانسه شرکتی مشترک را در چین تاسیس کرد. در آغاز همه چیز خوب پیش می رفت اما اندک اندک روابط تیره شد. فرانسوی ها  زونگ را متهم کردند که حدود ۲۰ شرکت مستقل تاسیس کرده که دقیقا همان محصولات شرکت مشترک را می فروشند. جنگ خونین قضایی بین دو شریک آغاز شد که در نهایت زونگ پیروز آن بود. در سال ۲۰۰۹ فرانسوی ها ناگزیر ۵۱درصد سهامی را که در شرکت مشترک داشتند iبه شریک سابقشان واگذار کردند.


زونگ کینگهو عضو حزب کمونیست و نماینده پارلمان چین دارای ارتباط هایی قدرتمند است. مترجم: iبهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.