ماجرای ۴ زن دردسرساز سعودی

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۴:۵۶:۳۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

اقدام ۴ زن عربستانی در خارج از این کشور در زیرپا گذاشتن عقاید و عرف حاکم بر جامعه، با واکنش های متفاوت و شدیدی از سوی جامعه سعودی مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه العالم، نخستین ماجرا مربوط به یک زن عربستانی است که همسر یک فلسطینی ساکن شهر “الطیره” در منطقه موسوم به “اعراب ۴۸” است، که با توجه به قرار داشتن آن در اراضی اشغالی، توانست از رژیم صهیونیستی تابعیت درجه دو کسب کند. “آلاء خلف” که تا پیش از این تابعیت عربستانی داشت، اکنون در مصاحبه های مطبوعاتی خود گفته است که تمایل بسیاری برای سفر به جده دارد .. این درحالی است که اظهارات وی با واکنشهای شدیدی از سوی برخی سعودی ها در شبکه های اجتماعی همراه شد، به صورتی که بسیاری داستان او را یک “دروغ یهودی” توصیف کرده اند. دومین ماجرا نیز مربوط به یک دختر سعودی است که به مسیحیت گرویده است .. خبری که با واکنش شدیدتری از سوی جامعه سعودی همراه شد. قرار است دادگاه شهر “الخبر” در شرق عربستان، در اوت آینده پرونده مسیحی شدن این دختر ۲۸ ساله به دست یک سعودی و یک لبنانی را بررسی کند. این دو نفر به وی کمک کردند که به بحرین و پس از آن به لبنان برود. وی اکنون داخل کلیسایی در این کشور اقامت دارد. شاکیان این پرونده پدر و مادر این دختر عربستانی هستند. این دختر عربستانی در ویدیویی که در اینترنت منتشر کرده، به شدت از بدرفتاری نیروهای گروه موسوم به “هیأت امربه معروف و نهی از منکر” سعودی گلایه کرده است. سومین ماجرا نیز مربوط به حضور زنان ورزشکار سعودی در المپیک ۲۰۱۲ لندن است .. برخلاف دیگر کشورها که این مسأله را افتخاری برای خود می دانند، در عربستان زنان ورزشکار با توهین ها و حملات شدیدی از سوی افراطی ها مواجه شده اند. این توهین ها و حملات به حدی رسیده است که برخی این زنان را خیانتکار و حتی فاحشه نامیده اند.
این داستان پس از آن آغاز شد که دو بانوی عربستانی به نامهای “ساره”، و  “وجدان” با افتخار در یکی از مسیرها مشعل المپیک را حمل کردند.
علاوه بر تفکرات افراطی و وهابی حاکم بر عربستان، زنان در این کشور با محرومیت ها و محدودیت های بسیاری مواجهند، به صورتی که حتی از کمترین حقوق بعنوان یک شهروند برخوردار نیسند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۶۵۶۳۵۱۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.