ماجرای تشکر یکی از طرفداران سبزها از ابوالقاسم طالبی

ابوالقاسم طالبی کار گردان فیلم قلاده های طلا گفت وگویی با مجله پاسدار اسلام کرده ودر آن حرفهای جالبی زده است .

 به گزارش به رنگ ارغوان آقای طالبی در پاسخ به سوالی که  از بازخوردهای این فیلم و واکنشهای مردم الان چیزی در خاطرتان هست؟گفته :بله، خیلی زیاد، اما گفتنش توسط من خیلی خوب نیست. خوش‌تر آن باشد که سرّ دلبران/گفته آید در حدیث دیگران. یک دوربین بردارید بروید دم در سینماها، ببینید مردم چه می‌گویند. دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی که در آن زمان در وسط میدان و طرفدار کسی هم بوده‌اند، مدام به من مراجعه می‌کنند یا زنگ می‌زنند و می‌گویند آقا! از شما تشکر می‌کنیم که ما را بیدار کردید؛ تشکر می‌کنیم که واقعیت را گفتید؛ من سبز بودم و تشکر می‌کنم که نگفتی ضدانقلابم، چون ضدانقلاب نبودم. من همینی هستم که تو گفتی، واقعاً فکر می‌کردم تقلب شده و باید از جمهوریت دفاع کنم. آقایی بود که می‌گفت من با بچه‌ام هزار دفعه صحبت کردم، گوش نمی‌داد و اثری نداشت. فرد دیگری می‌گفت همسر من در خیلی از تجمعات بود و چندبار باتوم هم خورده بود. ولی وقتی فیلم را می‌بینند به فکر می‌روند و می‌گویند عجب غلطی کردیم، چقدر اشتباه می‌کردیم. حالا چقدر باید کار کنید تا این‌ها متوجه اشتباه‌شان بشوند. یک وقت می‌بینی تا ۳۰ سال سر همان عقیده می‌ماند.

 /در فیلم من به سبزها هم احترام گذاشته شده است/

 آقای طالبی دربخشهای دیگری ازاین مصاحبه گفته :یعنی ما سبزها را هم تا زمانی که وارد فاز نظامی و مقابله نشده‌اند، محترم داشته و حتی گفته‌ایم که کجاها از آن‌ها سوءاستفاده شده و کجاها اینها صادقانه به میدان آمدند. همه را گفتیم و سعی نکردیم به کسی اهانت کنیم. در واقع فیلم را سبز و سرخ نکردیم. راجع به وحدت ملی و امت اسلامی فیلم ساختیم، امیدواریم خدا قبول کند.

 /برای اولین بار مردم سخنرانی رهبر انقلاب را درسینما می بینند/

 طالبی دربخشهای دیگری ازاین مصاحبه در پاسخ به سوالی که  ما در این فیلم مردمی را که از سبزها حمایت می‌کنند دیدیم، ولی این مردم را در پشت ولایت و در دفاع از انقلاب ندیدیم. به این فکر نکردید که بد نبود از ۹ دی هم یک چیزهایی را نشان می‌دادید؟ گفته :

من فیلمی ساختم که زمان‌هایش مشخص است. زمان فیلم من آخر مرداد و اوایل شهریور و تجمع دانشجویی است. ۹ دی، ۹ دی است و قبل از آن ۲۰ حادثه اتفاق افتاده است که باید به آنها بپردازیم تا به ۹ دی برسیم.

این‌طور هم نیست که مردم نیستند. حضور مردم لزوماً اردوکشی خیابانی نیست. شما وقتی نماز جمعه حضرت آقا را نشانی می‌دهی که هزاران نفر نشسته‌اند و با هلی‌کوپتر هم نشان می‌دهی، این‌ها مردم هستند دیگر. این‌ها که آدمک نیستند که ما آنجا درست کرده‌ایم. شاید این نخستین فیلم سینمایی است که در آن رهبر سخنرانی می‌کنند و مردم در سینما سخنرانی رهبر را گوش می‌دهند. خود مردم هم هستند. من فکر می‌کنم شما نسخه جشنواره را دیده‌اید. ما آن را با عجله درست کرده بودیم. در فیلم فعلی صحنه‌های لانگ‌شات از خیابان فلسطین داریم، صحنه مردم را داریم که نماز جمعه آقا را می‌بینند. من این را خیلی شنیده‌ام که مردم در فیلمت نیستند. اصلاً با پشتوانه مردم است که نیروهای اطلاعاتی می‌توانند حرکت و اقدام کنند. شما یک تهران ۱۰ میلیونی را نشان می‌دهی و بعد ۲۰۰۰ نفر را نشان می‌دهی که دارند در ۷ تیر تظاهرات می‌کنند. مردم کدام طرفند؟ این ۲۰۰۰ نفر که اصل نیستند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.