ماجرای درگیری با احمدی نژاد در تبریز چه بود؟

۰۹اردیبهشت،

سفر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری ایران به تبریز با حاشیه هایی همراه شد.ماجرا از این قرار است که یکی از مالباختگان صندوق نصر تبریز خود را به خودروی رئیس جمهور نزدیک می کند.عده ای از حامیان رئیس جمهور سعی می کنند با دادن شعارهایی مانع از طرح درخواست نامبرده شوند که این شعارها با واکنش بعضی دیگر از مردم مواجه می گردد.

سفر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری ایران به تبریز با حاشیه هایی همراه شد. حاشیه هایی که حتی بعضی از پایگاه اینترنتی های خبری از آن به عنوان درگیری با احمدی نژاد در تبریز خبر دادند. 

به گزارش تابناک، در مراسم استقبال از چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به تبریز،  که با حضور عده ای از حامیان احمدی نژاد در میدان ساعت و باغشمال تبریز آغاز شده بود، با ورود وی یکباره جوی متشنج پیدا کرد.در این بین عده ای از سپرده گذارانی که در صندوق قرض الحسنه نصر تبریز سرمایه گذاری کرده بودند با در دست داشتن پلاکارد هایی با شعار “مال باختگان صندوق قرض الحسنه نصر تبریز” مقابل خودروی احمدی نژاد سدی کشیده و اعتراض خود را اعلام کردند.

در این میان یکی از مالباختگان خود را به خودروی رئیس جمهور نزدیک می کند و خواسته حدود ۶۰۰۰۰ هزار نفر از سرمایه گذاران این صندوق را که پس از تعطیلی صندوق بلاتکلیف مانده اند را با رئیس جمهور در میان می گذارد. در بین جمعیت، حرکت وی و تلاش این شهروند تبریزی برای رساندن حرف خود به رئیس جمهور، به درگیری تعبیر می گردد.

پس از حرکت این شهروند تبریزی، عده ای از حامیان رئیس جمهور سعی می کنند با دادن شعارهایی مانع از طرح درخواست نامبرده شوند که این شعارها با واکنش بعضی دیگر از مردم مواجه می گردد و آنان نیز از محافظان و شعار دهندگان می خواهند که اجازه دهند فرد مذکور درخواست خود از رئیس جمهور را مطرح کند.

یادآور می گردد پیش از این و طی چند روز قبل نیز سپرده گذاران صندوق نصر تبریز با اعتصاب مقابل استانداری تبریز خواهان رسیدگی به شکایت خود شدنده بودند.موسسه قرض الحسنه نصر در سال ۱۳۸۰ در چهارچوب قانون پولی و بانکی کشور با هدف توسعه اقتصادی کشورمان تاسیس شد.این موسسه مدعی است وام قرض الحسنه با کارمزدهای ۲و۳و۴ درصد و حتی در بعضی از موارد بدون کارمزد در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن و خودرو و تسهیلات بلند مدت قرض الحسنه اعطا می کند. اما تعطیلی ناگهانی این صندوق، خیل عطیم سپرده گذارانی را که به امید دریافت وام در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند را ماه هاست که بلاتکیف نگه داشته است. 

در پی اعتراض مال باختگان موسسه نصر به احمدی نژاد، احمدی نژاد طی سخنرانی خود در ورزشگاه باغشمال اعلام کرد: «با توجه به صحبتها و درخواست هایی که مردم در طول مسیر از ما داشتند، گفته شد رئیس بانک مرکزی برای بررسی مسئله ی این موسسه به تبریز بیاید»


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.