ماجرای دست دادن مرسی با هیلاری کلینتون

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، “محمد مرسی” رئیس‌جمهور جدید مصر در دیدار خود با “هیلاری کلینتون”، در برابر دوربین‌های تلویزیونی با وی دست نداد.

 به گزارش فارس دیدار “هیلاری کلینتون” وزیر‌خارجه آمریکا و “محمد مرسی” رئیس‌جمهور جدید مصر در حالی انجام شد که رسانه‌های جهان نحوه برخورد مرسی با کلینتون را به دقت زیر نظر داشتند.

در همین راستا، خبرگزاری “آسوشیتدپرس” با اشاره به دیدار کلینتون و مرسی به این نکته اشاره کرد که رئیس‌جمهور جدید مصر در دیدار خود با هیلاری کلینتون، با وی دست نداده است. آسوشیتدپرس در این‌باره نوشته است: آن‌ها دست ندادند، حداقل در انظار عمومی و نحوه برخورد اولیه آنها به دلیل اعتقاد مرسی به اسلام، در معرض گمانه‌زنی‌های مختلف بود.

در حالی که رسانه های مصری نیز خبری در خصوص دست دادن مرسی با وزیر امور خارجه آمریکا منتشر نکردند، خبرگزاری فرانسه در خبری مدعی شد که مرسی با کلینتون دست داده است.این خبرگزاری به نقل از یک مقام رسمی آمریکایی که نام وی نیز فاش نشد، ادعا کرد که مرسی در پشت درهای بسته با تمام اعضای هیئت آمریکایی شامل کلینتون دست داده است.هیلاری کلینتون در سفر خود به مصر تلاش کرد تا حمایت مرسی از پیمان صلح مصر و اسرائیل را جلب کند. وی همچنین در این سفر با محمدطنطاوی رئیس شورای عالی نظامی مصر نیز دیدار و گفت‌و گو داشت.

 در عین حال سفر وزیر امور خارجه آمریکا به مصر با تظاهرات مردمی این کشور همراه بود. همزمان با این اعتراضات، شماری از شخصیت‌های مصری از جمله قبطی‌ها دیدار با کلینتون را رد کردند و اعلام کردند که نوع دیدارهای وزیر خارجه آمریکا در پی تقسیم مذهبی مصر است.

 شخصیت‌هایی مانند گئورگیت قلینی نماینده سابق پارلمان مصر، عماد جاد نماینده پارلمان مصر و معاون مدیر مرکز تحقیقات الاهرام، مایکل منیر رئیس سازمان قبطی‌های آمریکا و نجیب ساویرس از تاجران سرشناس مصر دیدار با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا را که دیروز در مصر بود رد کردند.

 پایگاه خبری الیوم السابع در این باره گزارش داد که این افراد سفر هیلاری کلینتون به مصر را محکوم کردند و دیدار کلینتون با اخوان المسلمون سپس سلفی‌ها و پس از آن تمایلش به دیدار با قبطی‌ها را تقسیم مذهبی مصر توصیف کردند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.