ماجرای دنباله دار ۱۵ فیلم سینمایی / وزیر ارشاد: باید صحبت کنیم

سیدمحمد حسینی درباره نمایش ندادن حداقل ۱۵ فیلم سینمایی از سوی حوزه هنری گفت: «این صحبت و اعلامی است که انجام شده و باید بیشتر با دوستان صحبت کنیم و ببینیم چه مواردی را می‌گویند و چه فیلم‌هایی مدنظرشان است. پس از آن صحبت‌ها درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز ۴ اردیبهشت‌  در حاشیه جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره خلیج فارس و در جمع خبرنگاران درباره حواشی اخیر اکران فیلم‌های سینمایی بیان کرد: «درباره فیلم‌های سینمایی همیشه اختلاف نظر وجود دارد. دیدگاه‌های متفاوتی درباره فیلم‌ها وجود دارد و عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق هستند. این، در گذشته بوده، الان هست و در آینده هم خواهد بود چون نظرات افراد به صورت طبیعی متفاوت است.»

وی ادامه داد: «طبیعتا ما نمی‌توانیم افراد را مجبور کنیم که نظراتشان عینا مانند شورای اکران یا صدور پروانه ساخت و نمایش باشد. کشور ما، کشور آزادی است که در آن چند صدایی وجود دارد و افراد در بحث‌های مختلف در صدا و سیما و نشریات نظراتشان را مطرح می‌کنند.»

حسینی در عین حال بر لزوم داشتن انصاف در انتقادات تاکید کرد و گفت: «ما باید سعه صدر داشته باشیم. کسانی هم که انتقاد می‌کنند باید انصاف داشته باشند و نباید اغراض سیاسی در این مساله آمیخته شود. اینکه به یکباره افرادی را در نظام اسلامی که در آن مسئولین تعهد دارند به کفر، الحاد، بی‌دینی و بی‌غیرتی و امثال این مسائل متهم کنند، شایسته نیست.»

وزیر ارشاد تصریح کرد: «ممکن است ضعفی باشد اما گفتن این ضعف‌ها در محیطی آرام بهتر است. اینگونه نیست که برخی شرایط را به دوران پهلوی یا دوران وزیری که اکنون خارج از کشور است، تشبیه می‌کنند. همه مسوولین درد دین و پیشرفت کشور را دارند.»

وی در ادامه در پاسخ به مطلبی درباره اینکه گفته می‌شود در جلسه شورای عالی سینما با دعوت از شهردار تهران و رییس حوزه هنری مسائل مربوط به حواشی اکران بررسی می‌شود، گفت: «آقای قالیباف در شورای عالی سینما نیستند، اما هنوز زمان برگزاری جلسه شورای عالی سینما قطعی نشده است،. وقتی زمان برگزاری آن قطعی شد درباره مسائل مختلف مرتبط صحبت می‌کنیم. البته نیازی هم نیست که همه مسائل در شورای عالی سینما بحث شود. برخی بحث‌ها با هماهنگی بین دستگاه‌ها انجام می‌شود.»

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا نمایش ندادن ۱۵ فیلم توسط حوزه هنری در سینمایی که در سال ۶۰ فیلم اکران می‌کند، مهم نیست که بخواهد در جلسه شورای عالی سینما درباره آن بحث شود؟، تصریح کرد: «این اعلامی است که انجام شده و باید بیشتر با دوستان صحبت کنیم و ببینیم چه مواردی را می‌گویند و چه فیلم‌هایی مدنظرشان است؛ پس از آن صحبت‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

وزیر ارشاد همچنین درباره اینکه «چرا چند ماه پس از اعلام رسمی آغاز به کار سازمان سینمایی، این سازمان هنوز برنامه مشخصی ندارد؟» اظهار کرد: «سازمان سینمایی همزمان با جشنواره فیلم فجر رسما آغاز به کار کرد اما تا اینکه کلیه فعالیت‌ها در سازمان نهایی شود و بخش‌هایش شکل بگیرد، زمان می‌خواهد؛ مانند ادغام وزارتخانه‌ها که زمان‌بر است.»

وی بار دیگر تصریح کرد: «شروع فعالیت سازمان سینمایی از جشنواره فیلم فجر بود و در طول سال ۹۱ تمرکزمان را خواهیم داشت تا همه بخش‌ها و مدیریت‌های این سازمان نهایی شده و کارش را به طور جدی دنبال کند.»

سیدمحمد حسینی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آنچه «محرومیت یکی از خبرگزاری‌ها از سوی معاونت فرهنگی برای نشست خبری نمایشگاه کتاب» می‌خواند، گفت: «صحبت می‌کنیم که این مشکل حل شود. ما از انتقاد واهمه ای نداریم و از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم. در کارهای عظیمی که انجام می‌شود ممکن است ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که رسانه‌ها به خوبی می‌توانند آنها را متذکر شوند.»

وی گفت: «ممکن است گاهی برخی حاشیه سازی‌هایی که انجام می‌شود اصل کار را تحت‌الشعاع قرار دهد، از این جهت انتظار داریم دوستان رسانه اهمیت کار و زحمت‌ها را ببینند و اشکالات را هم تذکر دهند.»

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.