ماجرای شیرهای آبکی/ تقلب در جمع آوری شیرخام

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مسئولان سازمان غذا و دارو معتقدند که بیشترین مشکل در زمینه محصولات لبنی مربوط به جمع آوری و حمل و نقل شیرهای خام است به طوریکه تقلب نیز در این بخش اتفاق می افتد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان داشته است که سازمان غذا و دارو باید پاسخگوی استفاده از آب در شیر مصرفی مردم باشد. این در حالی است که مدیران ارشد حوزه غذای سازمان غذا و دارو معتقدند که بیشترین مشکل مربوط به جمع آوری و حمل و نقل شیر خام است که تقلب نیز در این بخش اتفاق می افتد.

دکتر محمد رضا فاضلی معاون غذای سازمان غذا و دارو در پاسخ به اظهارات رحمت الله نوروزی مبنی بر استفاده از آب در شیر مصرفی مردم، به خبرنگار مهر گفت: تاکنون گزارشی نداشته ایم و اگر مستندانی دارند، ارائه بدهند تا پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر جمع آوری شیرخام بر عهده وزارت جهادکشاورزی است، تصریح کرد: کلی گویی در این قبیل موضوعات بی فایده است. آدرس بدهند تا ما پیگیری کنیم.

رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه هیچ سبب قانع کننده‌ای وجود ندارد که استفاده از آب در شیر از سوی مسئولان توجیه شود، گفته است که افزایش هزینه‌های تولید یا افزودن مواد نگه‌ دارنده نباید منجر به تغییر طعم شیر و آبکی شدن آن شود.

این نماینده مجلس معتقد است که سازمان غذا و دارو باید با تشدید نظارتهای خود از بی ‌کیفیت شدن شیر و محصولات لبنی با هر بهانه‌ای جلوگیری کند.

مهندس عباس مهدی زاده مدیرکل مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: وظیفه نظارت بر تولید محصولات لبنی و فرآورده های دامی در کارخانجات بر عهده معاونت غذای دانشگاههای علوم پزشکی است. اما نظارت بر جمع آوری و حمل و نقل شیر خام از وظایف سازمان دامپزشکی است که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مسئول کنترل کیفی فرآیند تولید محصولات لبنی می باشند، افزود: متاسفانه بیشترین مشکل و تقلب در هنگام جمع آوری و حمل و نقل شیرهای خام اتفاق می افتد.

عباس زاده با اشاره به وجود دامداریهای سنتی در کشور و همچنین گرم شدن هوا، اظهارداشت: این وضعیت سبب می گردد که کارخانجات تولید محصولات لبنی با شیرهای دارای مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به محسوس بودن کمبود شیر در کشور، اظهارداشت: به نظر می رسد، نظارت بر نحوه جمع آوری و حمل و نقل شیرهای خام از اهمیت بیشتری برخوردار باشد که سازمان دامپزشکی باید دنبال کند.

مدیرکل موادغذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت وجود زنجیره سرد برای حمل و نقل شیرخام، افزود: در حال حاضر بیشترین مشکل مربوط به سکوهای جمع آوری شیرخام است.

مهدی زاده با بیان این مطلب که هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از آب در شیرهای مصرفی نداشته ایم، گفت: دوستانی که چنین خبرهای می دهند، به صورت دقیق و مستند به ما اعلام کنند تا پیگیری کنیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.