ماجرای صفحه منتسب به رهبری در فیس‌بوک

۵ م دیماه ،

ایسنا: مهدی اخوان بهابادی اظهار کرد: تاکنون اطلاعیه‌ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری ندیده‌ام که بخواهد این موضوع را تایید کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشست مطبوعاتی‌اش که ساعاتی پیش در پژوهشگاه فضای مجازی برگزار شد، گفت: معمولا این نوع حرکات، حرکات خودجوشی است که در داخل کشور توسط مردم صورت می‌گیرد. اکنون هم شاهدیم که بعضی حرکات خاص که به قصد دفاع از مقام معظم رهبری توسط مردم صورت گرفته و صفحه‌ای در فیس بوک ایجاد شده است.

اخوان در عین حال اظهار کرد: زمانی نظام و نه مردم یک شبکه اجتماعی خارجی را به رسمیت می شناسد که در چنین شرایطی دربارهٔ تغییر و تحولات آن هم اظهارنظر می‌کند، گاهی هم این شبکه‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و به همین سبب اعلام نظر رسمی در ارتباط با آن‌ها نمی‌کند.

رییس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که عنوان می‌شود وارد شدن به پایگاه اینترنتیهای فیلتر شده و استفاده از فیلتر شکن جرم محسوب می‌شود چگونه صفحه‌ای تحت این عنوان در شبکه اجتماعی فیس بوک ایجاد شده است؟ عنوان کرد: نه در ارتباط با صفحه مقام معظم رهبری بلکه به طور کلی فعالیت‌های بسیاری در این فضا صورت می‌گیرد و در این میان قسمت مهمی از جامعه نیز مجبور می باشند برای استفاده از این فعالیت‌ها فضا را دور بزنند.

حدود ۱۰ روز پیش در بعضی رسانه‌ها اعلام شد که در شبکه اجتماعی فیس بوک صفحه‌ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری ایجاد شده است که تاکنون هیچ منبع رسمی از جمله دو پایگاه اینترنتی اصلی دفتر مقام معظم رهبری تایید نشده‌اند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.