ماجرای هواپیمای حامل فرمانده سپاه قدس و فرود آن

 

اخبار,اخبارسیاست خارجی,قاسم سلیمانی

پورتال جدید ترین اخبار ایران و جهان – ممتاز نیوز:نقش ایران در عراق و ارائه مشاوره نظامی بنا به اعتراف دوست و دشمن، عامل اصلی پیروزی‌ها و مقابله با پیش‌روی تکفیری‌های داعش بوده است؛ در این میان نقش سردار “قاسم سلیمانی”، فردی که رسانه‌ها از وی افسانه‌ها نقل می‌کنند، در مرکز توجهات است.

پایگاه خبری شبکه “المنار” در گزارشی نوشت:  نقش ایران در عراق و ارائه مشاوره نظامی بنا به اعتراف دوست و دشمن، عامل اصلی پیروزی‌ها و مقابله با پیش‌روی تکفیری‌های داعش بوده است؛ در این میان نقش سردار “قاسم سلیمانی”، فردی که رسانه‌ها از وی افسانه‌ها نقل می‌کنند، در مرکز توجهات است.  ساعاتی پس از خبر سقوط موصل، هواپیمایی در فرودگاه بغداد نشست که حامل فردی بود به نام “قاسم سلیمانی” و به همراه وی چندین فرمانده نظامی ایرانی و لبنانی نیز حضور داشتند.

به گزارش تیک ، المنار ادامه داد: در همین حال فرماندهان گردان‌های مقاومت عراقی  در بغداد منتظر این گروه تازه از راه رسیده بودند، گردان‌هایی چون “عصائب الحق”، “سپاه بدر”، “حزب‌الله عراق”، “سیدالشهداء (ع)” و “امام علی (ع)” شخصی را می‌خواستند که بتواند تاکتیک‌های جنگی و اداره میدانی را بر عهده بگیرد.

پس از  رفتن سلیمانی به بغداد، به سرعت مراکزی برای استقبال از داوطلبان مبارزه با تکفیری‌ها شکل گرفت و پایگاه‌هایی برای آموزش آن‌ها برپا شد.

‌مبارزین عراقی به خبرنگار المنار گفتند: در جریان آزادسازی مسیر “سامرا – بغداد”، سردار سلیمانی در کنار ما بود  و هرچه اندازه فرماندهان گردان‌ها از وی خواهش ‌کردند تا مراقب خود بوده و به عقب بازگردد، وی اعتنایی نکرد.

اامنار در ادامه نوشت :حضور قاسم سلیمانی در کنار افراد عادی دیگر در خط مقدم، اثر فوق العاده‌ای بر روی مبارزین عراقی دارد، فرمانده سپاه قدس ایران با آرامش خاطری نیز که دارد قوت قلب بالایی به مبارزین عراقی می‌دهد، وی نماز خود را در اول وقت در میدان جنگ می‌خواند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.