ماجرای پیامک پورشه برای پزشکان چه بود؟

۳۰م دیماه ،

باشگاه خبرنگاران جوان:  به ۸۹۸۹ عدد … را پیامک کن، امشب تا ساعت ۱۲. قرعه کشی یک دستگاه پورشه نظام پزشکی». این پیامکی است که در هفته قبل میان برخی از اعضای سازمان نظام پزشکی به ویژه پزشکان رد و بدل شد.

 تعدادی از پزشکان و اعضای سازمان نظام پزشکی هم که حدس می زنند این پیامک که از طرف سایر همکاران شان برای آن ها ارسال شده است می تواند صحت داشته باشد، عدد مورد نظر را به سامانه ۸۹۸۹ همراه اول پیامک کردند.

اقدامی که با این جواب همراه بود: «پیام شما دریافت شد و در کمتر از ۳۰ دقیقه نتیجه اعلام خواهد شد.» اما با سپری شدن زمان اعلام شده این پیامک برای مشترکان ارسال می شود که «مشترک گرامی، سرویس آوای انتظار و آهنگ درخواست شده فعال شد. از این پس به صورت ماهانه سرویس شما تمدید و مبلغ ۵ هزار ریال بابت آن دریافت خواهد شد.»

این یعنی خودروی پورشه ای که قرار بود شما در قرعه کشی آن شرکت کنید به آهنگ پیشواز تبدیل شده است. در ادامه این ماجرا پزشکان با پی گیری متوجه می شوند که باید برای انصراف از این سرویس شرکت همراه اول کد دیگری را به همان سامانه پیامک کنند. در نهایت این سرویس با احتساب هزینه ۵ هزار ریالی غیرفعال می شود اما در این میان اتفاقی رخ داده است: ارسال پیامکی با نام و اعتبار سازمان نظام پزشکی و به کام شرکت همراه اول. این اتفاقات سبب شد تا خبرنگار خراسان پیگیر موضوع شود.

برای قرعه کشی موتور گازی هم نداریم

این موضوع را ابتدا در سازمان نظام پزشکی مشهد پی گیری می کنیم. مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به این که ما حتی موتور گازی هم برای قرعه کشی نداریم چه برسد به خودروی پورشه می گوید:چنین قرعه کشی هایی را در سابقه کاری سازمان نظام پزشکی به خاطر نمی آورم.

دکتر هادی بیژن نژاد می افزاید: نتیجه ارسال این پیامک هم به خوبی نشان می دهد که از انجام این طرح هیچ عوایدی نصیب نظام پزشکی نمی شود.

قصد سوء استفاده از نظام پزشکی و تخریب آن را داشته اند

در همین ارتباط مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور نیز با اشاره به این که من هم این پیامک را از طرف برخی دوستان دریافت کرده ام و در جریان آن قرار دارم ارسال این پیامک از طرف سازمان را تکذیب می کند و می گوید: اشخاصی که اقدام به انتشار یافتن اولیه این پیامک کرده اند قصد سوء استفاده از نام سازمان نظام پزشکی و تخریب آن را داشته اند.

سعید علی آبادی می افزاید: بدون شک اشخاصی قصد داشته اند تا در زمان برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی حواشی این چنینی ایجاد کنند که ما این موضوع را از طریق حراست سازمان پی گیری خواهیم کرد.

وی ادامه می دهد: سازمان نظام پزشکی دارای سامانه پیامکی مشخصی است که تمامی پزشکان شماره آن را دارند و در صورتی هم که قرار باشد طرحی اجرا شود اطلاعات آن را از طریق این سامانه برای اعضا پیامک خواهیم کرد.

موضوع قابل پی گیری است

اما مدیر روابط عمومی شرکت همراه اول که به نظر می رسد در این باره می گوید: ارسال پیامک قرعه کشی پورشه را برای اولین بار است که از زبان شما می شنوم.

حمیدرضا آقاجانی با اشاره به این که موضوع قابل پی گیری است می گوید: در صورتی که این پیامک از طریق سامانه های پیامکی مخابرات ارسال شده باشد قابلیت پی گیری دارد که ما نیز این موضوع را پی گیری خواهیم کرد.

پیامکی که آمد و رفت

فعال شدن آهنگ پیشواز برای مشترکانی که بدون آگاهی و بر پایه دریافت پیامک قرعه کشی نظام پزشکی اقدام به فعال سازی آن کرده اند، در نهایت با کسر ۵ هزار ریال خاتمه می یابد، اما در این میان این که منبع اولیه ارسال این پیامک کجا بوده و شرکت همراه اول نیز از این پیامک ها که به نقل از مدیر روابط عمومی آن نقشی در ارسال آن نداشته چقدر سود برده است موضوعاتی است که شاید قابل پی گیری و روشن شدن باشد. شاید هم نباشد!


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.