ماجرای کلاهبرداری های پیرمرد عصا به دست از رانندگان

پیرمرد ۶۵ ساله ای که با شگردی خاص از رانندگان کامیون در مشهد کلاهبرداری می کرد با تلاش مأموران کلانتری خواجه ربیع شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،   در پی اعلام شکایت های متعدد به نیروهای انتظامی مبنی بر این که طعمه پیرمرد عصا به دست قرار گرفته اند و مبالغ زیادی از آنان کلاهبرداری شده است، تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری این پیرمرد آغاز شد.

بیشتر شاکیان این پرونده اعلام کردند که پیرمرد مذکور به بهانه این که بار خشکبار دارد و می خواهد آن را به شهرستان ببرد از آنان کلاهبرداری کرده است. این رانندگان همچنین عنوان کردند که پیرمرد آنان را از میدان بار سپاد اجاره کرده و به بولوار مصلی کشانده است.

با توجه به این که وقوع جرم در حوزه استحفاظی کلانتری خواجه ربیع بود، به دستور سرهنگ علی بانژاد (رئیس کلانتری خواجه ربیع) گروهی از مأموران تجسس رسیدگی به این پرونده را با توجه به مشخصاتی که مالباختگان ارائه کرده بودند در دستور کار قرار دادند تا این که عصر چهارم مرداد، راننده یک کامیون با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: پیرمردی که عصا به دست دارد در میدان بار سپاد خود را نماینده باربری های مشهد معرفی می کند که من به او مشکوک شده ام چرا که ظاهر او به نماینده باربری ها نمی خورد.

وی اضافه کرد: پیرمرد از من می خواهد که باری را به مقصد یکی از شهرهای خارج از خراسان ببرم. در پی دریافت این خبر و با توجه به مشخصاتی که راننده کامیون داد، مأموران تجسس بلافاصله به محل اعلام شده عزیمت و پیرمرد مذکور را به کلانتری منتقل کردند. به گزارش خراسان، بررسی های مأموران نشان داد: پیرمرد مذکور به بهانه بردن بار خشکبار به شهرستان های مختلف کامیون رانندگان شهرستانی که بار خود را در میدان بار تخلیه می کردند اجاره می کرد و آن ها را به میدان بارهای منطقه مصلی می کشاند او سپس به این بهانه که مقداری پول برای خرید بار کم دارد و همچنین باید هزینه های انبار و غیره را بپردازد مبالغی بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان از رانندگان کامیون می گرفت تا در مقصد و پس از تخلیه بار با آن ها حساب کند ولی در فرصتی مناسب و با استفاده از شلوغی میدان بار متواری می شد.

این گزارش حاکی است: پیرمرد مذکور که اهل نطنز است در بازجویی های فنی انجام شده به ۴ فقره کلاهبرداری با شیوه مذکور اعتراف کرد اما با توجه به این که احتمال می رود وی با این شگرد از رانندگان دیگری نیز کلاهبرداری کرده باشد، در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا بررسی های بیشتری درباره جرایم احتمالی دیگر وی انجام شود.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.