مادامی که ۱+۵ حق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت بشناسد مذاکره می‌کنیم

علی اکبر ولایتی:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بر اساس نظر مقام معظم رهبری نباید ذره‌ای از حقوق هسته‌ای ملت عقب‌نشینی شود، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان در چارچوب تعیین شده توسط رهبر انقلاب حرکت می‌کند.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه ملاقات نخست‌وزیر اسبق ایرلند که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا طرفدار مذاکره در خصوص مسائل هسته‌ای بوده است.

وی افزود: بر اساس اصول و مبانی معتقدیم که استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ماست که این در معاهده NPT پذیرفته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر سؤالی در خصوص نحوه استفاده ایران از فناوری هسته‌ای وجود داشته باشد، آماده پاسخگویی هستیم.

ولایتی افزود: آنچه ایران زمینه فناوری هسته‌ای انجام دهد در منظر و تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و تا کنون گزارش خلافی دربارهٔ عملکرد صلح‌آمیز ایران داده نشده است.

وی با اشاره به مذاکرات ژنو تصریح کرد:‌ مذاکره ژنو برای تثبیت حقوق هسته‌ای ایران و استمرار حق استفاده صلح‌آمیز از این فناوری است.

ولایتی بر همین اساس متذکر شد: مادامی که طرف‌های مذاکره با ایران حقوق ملت را به رسمیت شناخته و حق استفاده صلح‌آمیز ایران از فناوری هسته‌ای مورد قبول آنها باشد به مذاکره ادامه می‌دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: گام‌های بعدی در مذاکره همچنان با تاکید بر استمرار حقوق هسته‌ای صلح‌آمیز ایران باشد و ادامه داد: تا آنجا که بنده از تیم مذاکره کنندگان کشورمان شناخت دارم در چارچوب تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند و باید حرکت کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اصولا سیاست‌های اساسی و کلان نظام در حوزه‌های خارجی و داخلی توسط رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود.

ولایتی تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری این است که از حقوق هسته‌ای ملت ایران ذره‌ای نباید عقب‌نشینی کنید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان شایعه تغییر مشاور پارلمانی این مرکز را رد کرد و گفت: همچون قبل حجت‌الاسلام علی عسگری در این سمت فعالیت می‌کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.