«ماداگاسگار ۳» با ۶۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم شد / جدال حیوانات سیرک و موجودات فضایی + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، فیلم انیمیشن «ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب در اروپا» تولید استودیو دریم ورکس انیمیشن در هفته اول اکران با ۶۰٫۴ میلیون دلار در رده نخست جدول فروش هفتگی در آمریکای شمالی قرار گرفت و فیلم علمی تخیلی «پرومته» به کارگردانی ریدلی اسکات نیز در هفته نخست نمایش با ۵۰ میلیون دلار فیلم دوم شد.
 

بن استیلر، کریس راک، جادا پینکت اسمیت و دیوید شوئیمر، صداپیشه‌های دو فیلم قبلی «ماداگاسکار» در فیلم سوم هم حضور دارند.
 

در «ماداگاسکار ۳»، الکس شیر، مارتی گورخر، ملمن زرافه و گلوریا اسب آبی، حیوانات باغ وحش نیویورک که در قسمت دوم از طبیعت وحشی آفریقا سر درآوردند، همچنان می‌کوشند به نیویورک برگردند. آن‌ها در اروپا بهترین پوشش را پیدا می‌کنند: یک سیرک سیار که آن را از نو می‌سازند و …
 

«ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب در اروپا» پرفروش‌ترین فیلم بازار آمریکای شمالی بود

جسیکا چاستین، ساشا بارون کوهن، سدریک د اینترتینر و فرانسیس مکدارمند دیگر صداپیشه‌های «ماداگاسکار ۳» هستند که اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش خارج مسابقه جشنواره کن روی پرده رفت. این فیلم را اریک دارنل و کنراد ورنون کارگردانی کرده‌اند.
 

فروش هفته اول «مادگاسکار ۳» بیشتر از فروش هفته اول اولین فیلم «ماداگاسکار» در سال ۲۰۰۵ (۴۷٫۲ میلیون دلار) بود، اما به فروش هفته اول «ماداگاسکار: فرار به آفریقا» در ۲۰۰۸ (۶۳٫۱ میلیون دلار) نرسید. دو فیلم اول «ماداگاسکار» در مجموع در دنیا ۱٫۱۳۶ میلیارد دلار فروختند.

«ماداگاسکار ۳» در مقایسه با دو فیلم بیشتر مورد استقبال منتقدان سینما قرار گرفته است.
 

این فیلم در سطح بین‌المللی نیز ۷۵٫۵ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکای شمالی به ۱۳۵٫۹ میلیون دلار رساند.
 

نومی راپاس، چارلیز ترون، میشائل فاسبندر، گای پیرس و ادریس آلبا در «پرومته» بازی می‌کنند. داستان فیلم سال‌ها پیش از کلاسیک ترسناک و علمی تخیلی «بیگانه» (۱۹۷۹) ساخته اسکات روی می‌دهد که آغازگر مجموعه سینمایی موفق «بیگانه» بود.

«پرومته» داستان یک گروه تحقیقاتی است که سرنخی جدید درمورد خاستگاه انسان روی زمین پیدا می‌کنند. این سرنخ آن‌ها را به تاریک‌ترین نقاط جهان رهنمون می‌کند. آن‌ها در این نقاط تاریک برای بقای انسان روی کره خاکی باید درگیر نبردی هولناک شوند.


داستان «پرومته» سال‌ها پیش از فیلم ترسناک و علمی تخیلی «بیگانه» روی می‌دهد
 

این فیلم در بازار خارج آمریکای شمالی نیز ۳۹٫۲ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را در هفته دوم اکران در این سطح به ۱۴۱٫۵ میلیون دلار رساند.
 

فروش خوب دو فیلم «ماداگاسکار ۳» و «پرومته» باعث شد مجموع درآمد هالیوود پس از سه هفته کاهش، بیشتر شود. فیلم‌ها این هفته در مجموع ۱۷۷ میلیون دلار فروختند که در مقایسه با پارسال این هفته ۲۹ درصد بیشتر بود.
 

فیلم اکشن «سفیدبرفی و شکارچی» با بازی کریستین استیوارت و چارلیز ترون که پرفروش‌ترین فیلم هفته پیش ایالات متحده و کانادا بود، این هفته با ۲۳ میلیون دلار به رده سوم سقوط کرد.
 

«مردان سیاه‌پوش ۳» با بازی ویل اسمیت و تامی لی جونز با ۱۳٫۵ میلیون دلار فیلم چهارم شد و فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» تولید استودیوهای مارول و دیسنی با ۱۰٫۸ میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفت.
 

«انتقامجویان» مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به ۵۷۱٫۹ میلیون دلار رساند و همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۲ تاکنون است. فروش جهانی این فیلم به حدود ۱٫۴ میلیارد دلار رسیده است.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۸ تا ۱۰ ژوئن)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب در اروپا»

۶۰٫۴

۴۲۵۸

۱۴٫۱۷۳

۶۰٫۴

۱۴۵

۱

۲

«پرومته»

۵۰

۳۳۹۶

۱۴٫۷۲۳

۵۰

۱

۳

«سفیدبرفی و شکارچی»

۲۳

۳۷۷۷

۶٫۰۹۵

۹۸٫۵

۱۷۰

۲

۴

«مردان سیاهپوش ۳»

۱۳٫۵

۳۷۹۲

۳٫۵۶۰

۱۳۵٫۵

۲۲۵

۳

۵

«انتقامجویان»

۱۰٫۸

۳۱۲۹

۳٫۴۵۴

۵۷۱٫۹

۲۲۰

۶

۶

«The Best Exotic MarigoldHotel»

۳٫۲

۱۲۹۸

۲٫۴۹۲

۳۱٫۱

۶

۷

«آنچه وقتی منتظری باید انتظارش را داشته باشی»

۲٫۷

۲۰۸۷

۱٫۲۹۹

۳۵٫۷

۴

۸

«ناو»

۲٫۳

۱۹۵۴

۱٫۱۷۰

۵۹٫۸

۲۰۹

۴

۹

«دیکتاتور»

۲٫۱

۱۶۵۱

۱٫۳۰۲

۵۵٫۲

۶۵

۴

۱۰

«قلمرو طلوع ماه»

۱٫۶

۹۶

۱۶٫۴۴۸

۳٫۷

۳


اسوشیتدپرس
/ ۱۰ ژوئن / ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.