مادرانی که به کودکان خود سرطان هدیه می‌کنند

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک کارشناس حوزه دخانیات اعلام کرد کودکان مادران سیگاری دچار بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات مادران خود در حین بارداری می‌شوند که سرطان خون یکی از این بیماری‌هاست.
 
فرناز رحیمی در گفت‌وگو با فارس گفت: مطالعات متعددی نشان می‌دهد که سیگار کشیدن و استنشاق دود غیر مستقیم سیگار توسط زنان باردار یکی از سبب‌های مهم سقط جنین ناخواسته بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تولد زودرس جنین، مرده‌زایی، پارگی ناگهانی جفت از جنین و افزایش خطر مرگ ناگهانی نوزاد از دیگر عوارض مصرف سیگار در دوران بارداری است.

رحیمی با اشاره به اینکه دوره بارداری مادران سیگاری کوتاهتر از سایر زنان است گفت: سیگار کشیدن و استنشاق دود غیر مستقیم سیگار در طول دوران بارداری خطر کاهش رشد و وزن نوزاد، اختلالات تنفسی و مشکلات بینایی در دوران کودکی را به همراه دارد.

این کارشناس حوزه دخانیات تصریح کرد: سرطان خون، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال حواس، بزهکاری و خشونت در دوران جوانی و بزرگسالی برای کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری سیگار می‌کشند افزایش می‌یابد.

رحیمی افزود: یک چهارم مرگ‌های ناگهانی نوزادان به سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری نسبت داده می‌شود و این در حالی است که میزان مرگ و میر جنین در زنان بارداری که سیگار می‌کشند ۳۵ درصد بیشتر است.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.