مادران باردار در زمینه تغذیه نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: بارداری عوارض مادری و نوزادی بسیاری دارد که باید مراقبت‌های خاصی در نظر گرفته شود. این مشکلات بیشتر در زمینه تغذیه است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ ترکستانی گفت: بارداری عوارض مادری و نوزادی بسیاری دارد که باید مراقبت‌های خاصی در نظر گرفته شود. این مشکلات بیشتر در زمینه تغذیه است.

وی افزود: بر این اساس وزارت بهداشت سال قبل میزان سن و تغذیه مادران را تهیه و تدوین و به مراکز بهداشتی ابلاغ کرده است.

ترکستانی تصریح کرد: کم‌خونی مشکل جدی این مادران کم سن است چرا که آنها در سنین رشد می باشند.

وی افزود: به سبب عدم تطابق لگن با رحم احتمال افزایش سزارین در آنها بیشتر است.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت اظهار داشت: وزن کم نوزاد نیز به مسائل تغذیه‌ای برمی‌گردد که پیامد زایمان در سنین نوجوانی است بنابراین باید زایمان ایمن را در این گروه سنی ترویج دهیم.

ترکستانی اذعان داشت: همه مسئولیت حاملگی نوجوانان با وزارت بهداشت نیست، ما در این وزارتخانه تلاش می‌کنیم تا سرویس‌های خوب از نظر زایمان و شیردهی را برای مادران نوجوان و فرزندانشان بوجود آوریم.

وی تصریح کرد: درصدد حذف سیاست‌های تنظیم خانواده نیستیم، چرا که هنوز هم معتقدیم حاملگی‌های پرخطر نباید وجود داشته باشند و این موضوع از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: دیابت و افزایش فشار خون نتیجه بارداری در سنین بالاست، بنابراین وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در جامعه باید هر دو موضوع را مدنظر قرار دهد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.