مادران باردار دو برابر غذا بخورند

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت ٢١ از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

دوران بارداری دوره مهمی در زندگی انسان است و تغذیه و فعالیت‌های مادر در این دوران نقش مهمی در شکل‌گیری نوزاد دارد.

معمولا هر کس با مادر باردار روبه‌رو می‌شود، توصیه‌هایی در مورد تغذیه، فعالیت، خواب و تحرک او دارد؛ اما مادر در این دوران به چه مقدار تغذیه نیاز دارد؟

این که به مادر باردار گفته می‌شود باید به اندازه دو نفر غذا بخورد؛ توصیه درستی نیست.

خانم باردار از ماه سوم بارداری روزی ۳۰۰ کالری نیاز دارد. یعنی یک‌ششم به نیاز معمول غذایی‌اش اضافه می‌شود، این میزان را می توان با یک لیوان شیر، دو عدد میوه بیشتر، یک کف دست نان و یک تکه گوشت بیشتر تامین کرد، مثلا اگر خانم بارداری دو لیوان شیر پیش از زمان بارداری می‌خورده، باید در زمان بارداری ۲٫۵ لیوان شیر بخورد. بهتر است بدانید که جنین بیش از نیاز مواد غذایی دریافت نمی‌کند.

بنابراین خانم‌های باردار اگر فکر می‌کنند باید غذای بیشتری بخورند تا جنین رشد بیشتری بکند، در اشتباه هستند؛ البته به دلیل وجود جنین نیاز به کالری، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها افزایش می‌یابد.

خانم‌های باردار باید از مواد غذایی مانند ماهی، گردو، زرده تخم‌مرغ و جوانه گندم که برای رشد و تکامل سیستم عصبی جنین مورد نیاز است، بیشتر استفاده کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.