مادر سوپرمن در ۹۰ سالگی درگذشت

سینما پرس-گروه/ فیلیس تاکستر؛ بازیگر نقش مادر «سوپرمن» در نسخه سال ۱۹۷۸ میلادی این فیلم سینمایی، روز گذشته پس از سال ها ابتلا به بیماری آلزایمر در ۹۰ سالگی درگذشت.

به گزارش سینما پرس، فیلیس تاکستر؛ بازیگر فیلم های سینمایی «سوپرمن» (Superman)، «سی ثانیه بر فراز توکیو» (Thirty Seconds Over Tokyo)، «دنیای هنری اورینت» (The World of Henry Orient) و «عمل خشن» (Act of Violence)، روز گذشته پس از سال ها ابتلا به بیماری آلزایمر در ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این بازیگر صاحب نام سینما که در طول دوران فعالیت هنری خود به عنوان بازیگر در ۶۷ فیلم سینمایی، تلویزیونی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است، در سال ۱۹۴۵ میلادی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «افسون شده» (Bewitched) به شهرتی جهانی دست یافت.

تاکستر در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۲۱ میلادی در پورتلند متولد شده است، مادر او یک بازیگر و پدرش قاضی بودند. او فعالیت خود را از سنین نوجوانی در تئاترهای برادوی آغاز کرده بود و در سال ۱۹۴۴ میلادی با ایفای نقش در فیلم سینمایی «سی ثانیه بر فراز توکیو» پا به عرصه بازیگری در حوزه سینما نهاد.

فیلم های سینمایی «آخر هفته» (Weekend)، «والدورف» (Waldorf)، «دریای چمن» (The Sea of Grass)، «فرشته بلوار دهم» (Tenth Avenue Angel) و «خون روی ماه» (Blood on the Moon) از جمله آثار برجسته ای هستند که تاکستر در زمان حیات خود در آن ها ایفای نقش کرده بود. همچنین تاکستر فیلم های سینمایی مطرح دیگری مانند «نقطه ضعف» (The Breaking Point) و «تفنگ اسپرینگفیلد» (Springfield Rifle) را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

«مرکز پزشکی» (Medical Center)، «مدافعان» (The Defenders) و «واگن قطار» (Wagon Train) نیز از جمله مجموعه های تلویزیونی برجسته ای هستند که این بازیگر آمریکایی در آن های به ایفای نقش پرداخته بود.

تاکستر در آخرین پروژه خود نیز در سال ۱۹۹۲ میلادی در مجموعه تلویزیونی «قتل، او نوشت» (Murder, She Wrote) ایفای نقش کرده بود.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۰۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.