ماده ای که کم و بسیار آن با عضلانتان بازی می‌کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

کمبود پتاسیم به سبب تاثیر بر عملکرد سیستم عصبی سبب گرفتگی عضلات بدن می گردد و در غالب موارد با تغذیه مناسب قابل درمان است.

دکتر سید کاظم چابک جراح ارتوپد و زانو و متخصص آسیب های ورزشی در خصوص ارتباط کمبود پتاسیم و گرفتگی عضلات پا به خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کمبود و ازدیاد پتاسیم در بدن به سبب تاثیری که بر عملکرد سیستم عصبی دارد می تواند گرفتگی عضلات را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کمبود پتاسیم علائمی چون یبوست، کندی ریتم قلب و افزایش پتاسیم هم علائمی مثل:مورمور شدن و گزگز شدن و خواب رفتن اندام ها را به همراه دارد همچنین فرد را دچار دل درد های شدید می کند.

وی افزود: گوجه فرنگی، موز، شیر، بادام زمینی ،اسفناج و هویج منابع غنی می باشند که می توانند برای جبران کمبود پتاسیم مورد استفاده قرار بگیرند و در صورت نبود بیماری های زمینه ای نظیر: نارسایی های کلیوی و چاقی بیمار، اگر تغذیه فرد اصلاح شود اسپاسم عضلات هم برطرف می گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مصرف بعضی از داروها نظیر قرص های مسهل نیز جذب پتاسیم را مختلف می کند همچنین در صورت صلاحدید پزشک می توان از قرص های مکمل که ترکیبی از کلسیم و ویتامین D و پتاسیم و منزیم،… می باشند نیز استفاده کرد./

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.