ماردل پلاتای آرژانتین، میزبان فینال لیگ جهانی والیبال

۲۸م اسفند ،

فدراسیون جهانی والیبال FIVB اعلام کرد آرژانتین فینال لیگ جهانی ۲۰۲۲ را از ۱۷ تا ۲۱ جولای در ماردل پلاتا برگزار می کند.

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، آرژانتین بخصوص شهر ماردل پلاتا پیشینه ای غنی از برگزاری بازی های بین المللی دارد. لیگ جهانی بین قاره ای ۲۰۲۲ فدراسیون والیبال جهان از ۳۱ می تا ۱۳ جولای برگزار می گردد. در لیگ جهانی امسال، ۱۶ تیم به ۱۸ تیم افزایش یافت که در سه گروه شش تیمی به رقابت می پردازند. حضور ۱۸ تیم در این مسابقات بی سابقه بوده است، پیش از این از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ و از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، این مسابقات با حضور ۱۶ تیم برگزار می شده است.

اما از جمله افتخارات کشور آرژانتین باید به برگزاری مسابقات فینال لیگ جهانی ۱۹۹۹، قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۰۲ و سه تور جهانی اٌپن FIVB از سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ اشاره کرد. ضمن اینکه در سال ۲۰۱۰، شهر کوردوبا میزبان فینال مسابقات لیگ جهانی بود.

مسابقات لیگ جهانی در سال اول خود در سال ۱۹۹۰ با هشت تیم و در سال ۱۹۹۱ با ده تیم و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ با ۱۲ تیم برگزار شد.

مسابقه فینال بین دو تیم برتر از گروه A و B ، برنده گروه C و تیم میزبان خواهد بود. از آنجائی که تیم آرژانین، میزبان مسابقات در گروه A قرار دارد و پیش از این نیز در میان تیم های انتخابی قرار گرفته است، بهترین تیم گروه A که هنوز به جمع تیم های برتر نپیوسته انتخاب می گردد.

در فینال سال قبل در صوفیه، تیم لهستان به مربیگری آندره آناستازی بعد از شکست ۳ بر صفر آمریکا عنوان قهرمانی لیگ جهانی را از آن خود کرد؛ کوبا مدال برنز را برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۵ با خود به خانه برد در حالیکه کشور میزبان، بلغارستان با ارائه بازی خوب تیمی به مقام چهارم رضایت داد./زر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.