مارک‌ خارجی روی کت و شلوار ایرانی

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: یک کت و شلوار دوخت داخل و با کیفیت مناسب بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد، اما همان کت و شلوار با مارک ترکیه حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

ایسنا: جواد درودیان با بیان اینکه ما در بحث کیفیت دوخت چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم، ابراز داشت: بیشتر کت و شلوارها از کشور ترکیه و پارچه‌ها نیز از کشورهایی مثل ترکیه و ایتالیا وارد می‌شود.

وی گفت: متاسفانه مردم بیشتر به سمت خرید اجناس و پوشاک مارک‌دار هستند و کت و شلوار مناسب که به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، به دلیل این‌که در داخل تولید شده، مردم تمایلی به خرید آن نشان نمی‌دهند.

او با بیان این‌که قیمت کت و شلوار‌ها بستگی به سرقفلی آن مغازه دارد و اینکه آن مغازه در کدام منطقه قرار داشته باشد، گفت: به عنوان مثال یک کت و شلوار را در منطقه پاسداران اگر به قیمت یک میلیون خریداری کنیم، همان کت و شلوار در مناطق پایین‌تر ۴۰۰ تومان به فروش می‌رود. البته دلیل آن این است زمانی که یک مغازه‌داری مجبور است در مناطق بالا برای اجاره مغازه‌‌ای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اجاره دهد، طبیعی است اجناس خود را گران‌تر به فروش می‌رساند، بنابراین بسته به منطقه قیمت‌ها متفاوت است.

درودیان با بیان اینکه مردم وقتی متوجه می‌شوند پوشاکی دوخت ایران است، از خرید منصرف می‌شوند، اظهار داشت: باید فرهنگسازی مناسب در بین مردم صورت گیرد و این کار نیز باید از رده‌های بالای کشوری تا پایین صورت گیرد؛ به این معنی که مسوولان و شخصیت‌های بالای کشوری و هم‌چنین روسای ادارات اگر کت و شلوار دوخت داخل را بپوشند، طبیعی است که مردم عادی نیز به خرید این نوع پوشاک و با دوخت داخل روی می‌آورند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.